Βαρύς ο αντίκτυπος του σιδηρόδρομου: Επενδύσεις 24 δισ. ευρώ και επιβράδυνση προς τη Θεσσαλονίκη

Βαρύς ο αντίκτυπος του σιδηρόδρομου: Επενδύσεις 24 δισ. ευρώ και επιβράδυνση προς τη Θεσσαλονίκη

Η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι κρίσιμη παρά τις επενδύσεις. Απαιτούνται ριζικές αλλαγές για την ασφάλεια και την ταχύτητα του δικτύου. Έχοντας βαθιά χαραγμένη στη μνήμη μας την τραγωδία στα Τέμπη και με την ανακριτική διαδικασία να προχωρά με αρνητικά αποτελέσματα, οι ομιλητές στην εκδήλωση του Ινστιτούτου για τη Σοσιαλδημοκρατία InSocial περιέγραψαν την τρέχουσα κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Το σκηνικό που διαμορφώνεται είναι τόσο ασφυκτικό ώστε φαίνεται πως οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι μπορούν να σωθούν μόνο από θαύμα. Οι ομιλητές τόνισαν ότι οι επιβάτες δεν νιώθουν ασφαλείς όταν ταξιδεύουν με τρένα, υπό το βάρος των συνεχώς συσσωρευμένων προβλημάτων.

Ο Ιωάννης Κ. Μουρμούρης, Καθηγητής Management & Οικονομικής των Μεταφορών ΔΠΘ, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επενδυθεί συνολικά 24 δισ. ευρώ, και όμως η πορεία προς τη Θεσσαλονίκη είναι πιο αργή. Επισήμανε πως το δυστύχημα στα Τέμπη δεν έπρεπε να είχε συμβεί, δεδομένου ότι υπήρχαν μόλις δύο τρένα σε διπλή γραμμή.

Δήλωσε ότι η κατάσταση απαιτεί την ίδρυση υπουργείου Σιδηροδρόμων και επιστροφή του έμπειρου προσωπικού για τη βελτίωση του δικτύου. Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ επεσήμανε τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ζήτησε την επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, η οποία είναι κλειστή τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον Νίκο Χριστοδουλάκη, Επικεφαλής του InSocial και πρώην υπουργό, υποχρηματοδοτεί ή αγνοεί το σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως είπε, το τρένο είναι η πιο προφανής λύση στην Πράσινη Μετάβαση, αλλά οι πόροι που διατίθενται είναι ανεπαρκείς σε σύγκριση με άλλες χώρες.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play