Υπ. Παιδείας: Εξετάζεται η δυνατότητα να ορίζουν τα ΑΕΙ βαθμό εισαγωγής για συγκεκριμένο μάθημα
EUROKINISSI

Υπ. Παιδείας: Εξετάζεται η δυνατότητα να ορίζουν τα ΑΕΙ βαθμό εισαγωγής για συγκεκριμένο μάθημα

Τη δυνατότητα να ορίζουν τα πανεπιστήμια το βαθμό εισαγωγής σε συγκεκριμένο μάθημα, επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως στο πλαίσιο ακρόασης φορέων επί του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της σχολικής εκπαίδευσης, το υπουργείο επεξεργάζεται το ενδεχόμενο να ορίζουν τα πανεπιστήμια και οι επιμέρους σχολές και τμήματα, έναν ελάχιστο βαθμό για συγκεκριμένα μαθήματα – για παράδειγμα να μπορεί το Πολυτεχνείο να απαιτεί “ χ” βαθμό στα Μαθηματικά. Είναι κάτι το οποίο το επεξεργαζόμαστε με τον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης Β. Διγαλάκη, σημείωσε η κα. Κεραμέως.

Με αφορμή την προηγηθείσα συζήτηση των βουλευτών με τους εκπροσώπους φορέων, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη σύνθεση των τμημάτων του Δημοτικού, σε περίπτωση νέας εξέλιξης της πανδημίας το φθινόπωρο. Θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών ως προς τον αριθμό σε κάθε τμήμα είπε η κα Κεραμέως, εξέφρασε ωστόσο την αισιοδοξία της ότι “περάσαμε τον κάβο”.

Για τα θέματα διορισμών στην εκπαίδευση, είπε ότι αυτοί της ειδικής αγωγής ολοκληρώνονται πολύ σύντομα, ενώ για τους διορισμούς της γενικής εκπαίδευσης, είπε ότι το ΑΣΕΠ έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες μέσα σε αντίξοες συνθήκες, και προχωρούν κι εκεί. Για το θέμα σημειώθηκε και ολιγόλεπτη αντιπαράθεση της κας Κεραμέως με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη, εξ αφορμής της εκτίμησης του εκπροσώπου της ΟΛΜΕ Θ. Μαλαγάρη ότι δεν γίνονται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. Η κα Κεραμέως επανέλαβε ότι έχει ήδη υπογράψει τους διορισμούς 1.040 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ότι ακολουθούν και άλλοι, ενώ ο κ. Φίλης τόνισε ότι οι όποιοι διορισμοί, ήταν προγραμματισμένοι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, η κα. Κεραμέως είπε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχεις κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Χάρβαρντ, το Πρίνστον, το Μπέρκλεϋ, NYU, το Κολάμπια και το Τζων Χόπκινς, να θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε, σημείωσε η υπουργός Παιδείας, είναι να φροντίσουμε για τη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου, ώστε η συνεργασία αυτή να λάβει σάρκα και οστά. Θέλουμε η χώρα μας “να γίνει ένας φάρος γνώσης”, να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων και να προχωρήσουν συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής, της Ευρώπης και όλου του κόσμου, πρόσθεσε η υπουργός.

Οι φορείς

Θετική στάση έναντι του νομοσχεδίου κράτησαν οι εκπρόσωποι της Συνόδου των Πρυτάνεων, της ΠΟΣΔΕΠ, των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστών, ενώ την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη διαλόγου για τα θέματα της εκπαίδευσης ζήτησαν μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ. Για έλλειψη διατάξεων που αφορούν στην ειδική αγωγή και τους μαθητές με αναπηρία, έκαναν λόγο η κα Γ. Μπουλμέτη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, ο κ. Π. Σταμάτης, πρόεδρος των Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής, και ο κ. Ιω. Λυμβαίος, γ.γ. της ΕΣΑμεΑ.

Ο κ. Θ. Μαλαγάρης (ΟΛΜΕ) εξέφρασε διαφωνία στην αυστηροποίηση των κριτηρίων προβιβασμού, ενώ χαρακτήρισε αντιεπιστημονική την αναγραφή της διαγωγής και την κατάργηση της Κοινωνιολογίας από εξεταζόμενο μάθημα. Για την αξιολόγηση των καθηγητών, είπε ότι (πρέπει να) είναι καθαρά εσωτερική διαδικασία, χωρίς τιμωρητική λογική, αλλά με σκοπό την επιμόρφωσή τους.

Ο κ. Αθ. Κικινής (ΔΟΕ) σχολίασε τη διαδικασία τηλεδιάσκεψης των φορέων με την κοινοβουλευτική επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, λέγοντας ότι “ η σημερινή συζήτηση δείχνει και τα προβλήματα που είχαμε με το webex όταν κάναμε μάθημα με τους μαθητές”. Χαρακτήρισε επιστροφή στο παρελθόν τον ορισμό 25 μαθητών ανά τμήμα, εκτίμησε ότι είναι λάθος η εισαγωγή αγγλικών στα νηπιαγωγεία “ όταν δεν έχουν κατακτηθεί βασικά στάδια της ελληνικής”, ενώ σημείωσε ότι η ομοσπονδία δεν είναι αντίθετη στην εισαγωγή δεξιοτήτων στα δημοτικά.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, Χ. Κυραϊλίδης είπε ότι είναι ευχάριστο, η κυβέρνηση να αγκαλιάζει την εμπειρία και τις καλές πρακτικές της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ενώ ζήτησε “ περισσότερη αυτονομία, ελευθερία, και εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και διευθυντές”. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως ένα καλό, θαρραλέο πρώτο βήμα, ότι είναι “ εξαιρετικής έμπνευσης” τα εργαστήρια για την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, και επισήμανε ότι είναι θετική η επαναφορά συντελεστών βαρύτητας, τους οποίους (πρέπει) “ να τους ορίζουν τα πανεπιστήμια”. Εξάλλου, για τη αξιολόγηση είπε ότι βοηθά ώστε “ όλα τα σχολεία να είναι τα καλύτερα δυνατά” ενώ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είπε ότι ήρθε για να μείνει.

Ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών ιδιωτικής εκπαίδευσης (ΟΙΕΛΕ) Γ. Χριστόπουλος μίλησε για έλλειψη διαλόγου, ζήτησε την ακύρωση της ρύθμισης για τις κάμερες στα σχολεία, κατήγγειλε την εργασία αδήλωτων εκπαιδευτικών, και τέλος, για την επαναφορά της διαγωγής είπε ότι το πρόβλημα της συμπεριφοράς δεν λύνεται μέσω του στιγματισμού.

Ο Ιω. Βαφειαδάκης: πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) είπε ότι η βάση του 10 εξασφαλίζει την αξιοκρατία, ότι είναι θετική η αύξηση των γραπτών μαθημάτων, ενώ για την τράπεζα θεμάτων είπε ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Εξέφρασε ωστόσο τη διαφωνία του για τη μη διασφάλιση κινητικότητας μεταξύ των πεδίων, προτείνοντας την προσθήκη επιπλέον μαθήματος στις εξετάσεις, ώστε μαθητές μίας κατεύθυνσης, να επιλέγουν σχολές και κάποιας άλλης κατεύθυνσης.

Ο Τηλ. Κουντούρης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων είπε ότι η αύξηση των μαθητών των τμημάτων στο δημοτικό, από 22 σε 25, θα δυσχεράνει την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών.

Ο Σπ. Γλένης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, είπε ότι το σχέδιο νόμου επιδιώκει την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, ενώ ζήτησε να δοθούν κίνητρα σε εκπαιδευτικούς για να υπηρετήσουν σε σχολεία με αυξημένο εκπαιδευτικό έργο. Όσο για την αξιολόγηση, είπε ότι είναι λάθος να μην αξιολογούνται οι διευθυντές που θα κληθούν να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Η Γ. Ξανθάκη-Καραμάνου, πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτήρισε πολύ θετική τη διάταξη για επαναφορά της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ως εξεταζόμενου μαθήματος στο γυμνάσιο, ενώ εκτίμησε ως απαραίτητη την αναγραφή της διαγωγής, καθώς “ θα αναχαιτίσει” τις παραβατικές συμπεριφορές.

Ο Δ. Λάμπρου, αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδος, είπε ότι είναι απαράδεκτο να κατατίθεται τέτοιο νομοσχέδιο σε περίοδο ειδικών συνθηκών. “ Και μόνο ότι οι ιδιώτες και οι φροντιστές λένε ότι είναι σε θετική κατεύθυνση, δείχνει ποιους εξυπηρετεί το σχέδιο νόμου” είπε ο κ. Λάμπρου.

Ο Γρ. Τζιβελέκας, πρόεδρος των ιστορικών προτύπων σχολείων, είπε ότι το νομοσχέδιο αναβαθμίζει τον ρόλο και τον θεσμό των προτύπων και πειραματικών σχολείων, ενώ πρότεινε πρότυπα σχολεία αγροτικού και τεχνικού προσανατολισμού.

Η Χρυσή Βιτσιλάκη, πρύτανις του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προεδρεύουσα της Συνόδου των Πρυτάνεων, είπε ότι (η Σύνοδος) χαιρετίζει τη ρύθμιση για τα Ξενόγλωσσα Προπτυχιακά Προγράμματα, διότι “ ενισχύουν την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων”. Για τις μετεγγραφές των φοιτητών, είπε ότι είναι “ θετική η προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου” σημειώνοντας πάντως ότι (ο θεσμός των μετεγγραφών) λειτουργεί ως κοινωνική και οικονομική πολιτική. Για τις εκλογές των πρυτανικών αρχών, είπε ότι υπάρχει θετική προσέγγιση για την καθιέρωση ενιαίου ψηφοδελτίου, καθώς και για την επαναφορά της θητείας των πρυτάνεων σε 4 αντί για 3 έτη.

Ο Γερ. Σιάσος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού, είπε ότι πρέπει να καταργηθούν οι μετεγγραφές, και να γίνονται μόνο για τεκμηριωμένους λόγους υγείας, εξέφρασε τη συμφωνία του για τα ΞΠΠ και επισήμανε ότι οι αποδοχές των πανεπιστημιακών δεν έχουν αυξηθεί τα τελευταία 30 χρόνια.- Π.Δ.

Πηγή: ΑΜΝΑ

Δείτε ακόμη: Πανελλαδικές 2020: Συνολικά 82.159 οι υποψήφιοι των ΓΕΛ

Loading

Play