Βαθιά στο χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν από τις αρχές του 2019 οι οδηγοί που θα περνούν από τα διόδια στην Εγνατία Οδό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αρκετούς σταθμούς διοδίων όπως είναι για παράδειγμα αυτός των Μαλγάρων, η αύξηση της τιμής θα φτάσει στο 150%.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ για τη νέα εμπορική πολιτική αυξάνει τα διόδια από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 66%).
Καταργούνται και οι απαλλαγές
Εκτός των μεγάλων αυξήσεων που επίκεινται στις τιμές των διοδίων, η ΚΥΑ προβλέπει και κατάργηση των διάφορων απαλλαγών που υπήρχαν.
Από αυτές εξαιρούνται οι άνεργοι που θα διέρχονται δωρεάν αρκεί να δείχνουν την κάρτα ανεργίας τους.
Στην ΚΥΑ, που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.
Για το ύψος των διοδίων, στην απόφαση αναφέρεται ότι για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.