Διασύνδεση Δωδεκανήσων, Κρήτης και Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης

Διασύνδεση Δωδεκανήσων, Κρήτης και Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης

Τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης, μέσω Κορίνθου και με σημείο σύνδεσης στην Κω ή τη Ρόδο, εισηγείται ο ΑΔΜΗΕ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Παράλληλα ξεκινά η κατασκευή της δεύτερης φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων, ενώ υπεγράφη δανειακή σύμβαση με τις Bank of China (Luxembourg) και ICBC για τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης.

Αναλυτικά:

  • Για τα Δωδεκάνησα ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ηλεκτρική διασύνδεση προκρίνεται ως καλύτερη λύση, λόγω της ενίσχυσης της αξιοπιστίας τροφοδότησης, του περιορισμού της λειτουργίας των τοπικών θερμικών σταθμών παραγωγής (με συνακόλουθα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη) και λόγω της δυνατότητας που παρέχει για την ενίσχυση της ανάπτυξης ΑΠΕ επί των διασυνδεόμενων νησιών. Το έργο θα ενταχθεί στο Προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2020-2029 που θα κατατεθεί στη ΡΑΕ στο τέλος του τρέχοντος έτους.
  • Η Κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ‐ Fulgor επελέγη ως ανάδοχος για την κατασκευή των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα συνδέσουν τη Νάξο με την Πάρο και τη Μύκονο στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων. Είναι έργο προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει ηλεκτρικές διασυνδέσεις μήκους 47,6 χλμ.. Ο ΑΔΜΗΕ έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση των προσφορών και για τα δυο άλλα επιμέρους έργα της διασύνδεσης, δηλαδή την κατασκευή του Υποσταθμού στη Νάξο και την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων Άνδρου-Λιβαδιού (Εύβοια) και Άνδρου-Τήνου, και δηλώνει έτοιμος να υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις στο αμέσως επόμενο διάστημα, εφόσον δεν προκύψουν καθυστερήσεις.
  • Για την τρίτη φάση, που αφορά στην πόντιση δεύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ Λαυρίου και Σύρου, στόχος είναι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός εντός του Ιουνίου, ώστε να γίνει η συμβολαιοποίηση πριν τα τέλη του έτους και να τηρηθεί το νέο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει επιτάχυνση του έργου κατά δυο χρόνια και περάτωσή του το 2020.
  • Τέλος, για τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί, ενώ για τη «μεγάλη» Κρήτης-Αττικής προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε στο Λουξεμβούργο σύμβαση χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play