Στην συνταγματική αναθεώρηση αναφέρθηκε σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Politik-Μιλάμε Πολιτικά» στο Flash Radio 99.4 και στον Θόδωρο Παπαδόπουλο, η αναπληρώτρια καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ιφιγένεια Καμτσίδου.
Σε ερώτηση που δέχθηκε σχετικά με το ποιες είναι οι πιο σημαντικές τομές που επιχειρούνται στην αναθεώρηση του Συντάγματος, η Ι. Καμτσίδου χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την πρόβλεψη περιορισμένων θητειών για τους βουλευτές. «Πιστεύω ότι η εισαγωγή αυτής της ρύθμισης θα συμβάλλει στην αποεπαγγελματοποίηση της πολιτικής ζωής. Επίσης σημαντική θεωρώ την ρητή προστασία των δημόσιων αγαθών όπως είναι το νερό, η ηλεκτρική ενέργεια, με την έννοια ότι αυτά τα αγαθά είναι αναγκαία για την αξιοπρεπή διαβίωση όλων των προσώπων».
Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά την αναθεώρηση του άρθρου 32 που αφορά την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, τόνισε ότι «το μείζον ζήτημα, που τέθηκε από τις περισσότερες πολιτικές δυνάμεις, ήταν αυτό της αποσύνδεσης της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας με τη διάλυση της Βουλής, πράγμα που υπερψηφίστηκε. Επομένως ανοίγει ο δρόμος, ώστε η επόμενη βουλή, η αναθεωρητική, να αναμορφώσει την ισχύουσα διάταξη του άρθρου 32 έτσι ώστε όταν δεν επιτυγχάνεται η αυξημένη πλειοψηφία που απαιτείται για την ανάδειξη Προέδρου της Δημοκρατίας, να μην διαλύεται η βουλή».
«Η πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 32 πρέπει να αποτελέσει διακύβευμα των εκλογών»
Παράλληλα, τόνισε ότι στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση τα κόμματα πρέπει «να έχουνε σαφείς προτάσεις τις οποίες θα υποβάλλουν στο εκλογικό σώμα, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει ένας ουσιαστικός διάλογος και οι πολίτες να αποφασίσουν με βάση και αυτή τη πρόταση. Να είναι δηλαδή ένα από τα διακυβεύματα των εκλογών».
Όσον αφορά δε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για απευθείας εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό, η Ι. Καμτσίδου εκτίμησε ότι «ένας πρόεδρος ο οποίος θα έχει εκλεγεί από τον λαό, αποκτά πολιτική δύναμη. Επομένως καθίσταται συγκυβερνήτης. Αλλοίωση του πολιτεύματος δεν υφίσταται σε αυτή τη περίπτωση, αλλά οδηγεί σίγουρα σε μεταβολή του κυβερνητικού συστήματος. Θα τείνει δηλαδή το σύστημά μας να γίνει ημιπροεδρικό, που είναι η πιο προσωποπαγής μορφή του κοινοβουλευτικού συστήματος. Θα αλλάξει το κυβερνητικό μας σύστημα.
Συνταγματικό πρόβλημα μπορεί να μην υπήρχε με απευθείας εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό. Προσωπικά όμως υποστηρίζω ότι η εκδοχή του κοινοβουλευτισμού που λειτουργεί στη χώρα μας, ο μονιστικός κοινοβουλευτισμός, εκεί δηλαδή όπου ο ουσιαστικός αρχηγός της εκτελεστικής εξουσίας είναι ο πρωθυπουργός που λογοδοτεί καθημερινά στη βουλή, ελέγχεται από τη βουλή, είναι η βέλτιστη εκδοχή του κοινοβουλευτικού συστήματος. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν μπορεί να υποστεί έλεγχο από οποιοδήποτε σώμα εν αντιθέσει με τον πρωθυπουργό».
Τέλος, όσον αφορά την αναθεώρηση του άρθρου 16 που αφορά την ίδρυση ελληνικών ιδιωτικών πανεπιστημίων, η Ι. Καμτσίδου εκτίμησε ότι «υπάρχει μια μεγάλη παρανόηση και σε αυτό συμβάλλει πάρα πολύ η δημοσιογραφική οικογένεια. Στην Ελλάδα δεν λειτουργεί ούτε ένα κρατικό πανεπιστήμιο. Λειτουργούν δημόσια πανεπιστήμια. Τα πανεπιστήμια είναι αυτοδιοίκητα και είναι μια μεγάλη κατάκτηση. Λειτουργούν με όρους δημοσίου δικαίου, πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργούν με όρους που εξασφαλίζουν πληρέστερα τον σεβασμό της αρχής της ισότητας και της αρχής της αξιοκρατίας. Οποιοσδήποτε θέλει σήμερα να ιδρύσει ένα πανεπιστήμιο, έχει δηλαδή ένα κεφάλαιο και θέλει να προσφέρει και όχι να κερδοσκοπήσει, μπορεί να το κάνει απευθυνόμενος στο υπουργείο Παιδείας».