Με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο, οι νέες ρυθμίσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που τέθηκαν σε εφαρμογή.
Οι υποχρεώσεις των παρόχων
Οι καταναλωτές θα αποζημιώνονται για τις μέρες που θα μένουν εκτός υπηρεσίας μετά τη δεύτερη ημέρα. Αν το πρόβλημα υπερβαίνει τις δυο ημέρες, ο πάροχος πρέπει να βάζει αυτόματα στον λογαριασμό του συνδρομητή το πάγιο που αντιστοιχεί στο διάστημα διακοπής των υπηρεσιών.
Οι πάροχοι υποχρεώνονται να λειτουργούν 16 ώρες το 24ωρο την υπηρεσία εξυπηρέτησης βλαβών και μάλιστα η επικοινωνία να γίνεται χωρίς κόστος, ανεξαρτήτως της γραμμής επικοινωνίας που χρησιμοποιεί ο χρήστης από Δευτέρα έως και Σάββατο. Παράλληλα, ο χρήστης θα ενημερώνεται όταν το 80% των υπηρεσιών (χρόνος ομιλίας, SMS, internet) που έχει πληρώσει έχει χρησιμοποιηθεί, αλλά και ότι εξαντληθούν εντελώς.
Σε περίπτωση που οι χρήστες ζητήσουν τη διακοπή της σύνδεσής τους, η επιθυμία τους πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα χωρίς καθυστερήσεις.
Συγκεκριμένα, αν πρόκειται για σύνδεση κινητής τηλεφωνίας η διακοπή θα γίνεται σε 2 ημέρες, ενώ αν πρόκειται για σταθερή τηλεφωνία, η σύνδεση θα διακόπτεται σε οκτώ ημέρες. Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής ή email.
Στην πρώτη σελίδα του συμβολαίου θα αναγράφεται καθαρά η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης και οι υπηρεσίες. Οι χρήστες θα μπορούν να ζητήσουν άμεση σύνδεση, να καθορίσουν το ανώτατο όριο χρέωσης που αν το ξεπεράσουν θα γίνει φραγή κλήσεων και να μην συμπεριληφθεί το τηλέφωνό τους στους καταλόγους.
Απαγορεύεται το τέλος αποσύνδεσης
Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβαση ορισμένου χρόνου σε συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.
Οι νέες ρυθμίσεις μπήκαν σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου και αποτελούν το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον νέο κανονισμό γενικών αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2017.
Το πρώτο στάδιο αφορούσε ρυθμίσεις όπως η απαγόρευση του παρόχου να αλλάζει τους όρους του συμβολαίου και να ενημερώνει τους συνδρομητές μέσω ηλεκτρονικών ή έντυπων λογαριασμών. Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.
Δείτε το αναλυτικό κείμενο με τις νέες ρυθμίσεις εδώ