Dubai Chocolate: Η viral σοκολάτα του TikTok που μετέτρεψε τα φιστίκια σε είδος πολυτελείας

Dubai Chocolate: Η viral σοκολάτα του TikTok που μετέτρεψε τα φιστίκια σε είδος πολυτελείας

Η εντυπωσιακή επίδραση της πλατφόρμας TikTok στη διαμόρφωση των καταναλωτικών τάσεων επιβεβαιώνεται ξανά, αυτή τη φορά μέσω της σοκολάτας «Dubai», η οποία έχει οδηγήσει σε διεθνή έλλειψη φιστικιών και σημαντικές ανατιμήσεις στην παγκόσμια αγορά.

Η συγκεκριμένη σοκολάτα, με χαρακτηριστική πράσινη γέμιση από κρέμα φιστικιού και επικάλυψη σοκολάτας γάλακτος σε φύλλο κανταΐφι, έγινε δημοφιλής στα τέλη του 2023 μέσα από μια σειρά viral βίντεο στο TikTok. Το πρώτο από αυτά ξεπέρασε τις 120 εκατομμύρια προβολές, προκαλώντας φρενίτιδα γύρω από το προϊόν, το οποίο παρασκευάζεται αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από τη σοκολατοποιία Fix με το λογοπαίγνιο «Can’t Get Knafeh of It».

Παγκόσμια ζήτηση – Το TikTok άδειασε τις αποθήκες

Η απότομη αύξηση της ζήτησης είχε άμεσες επιπτώσεις στην προσφορά φιστικιών, καθώς οι σοκολάτες με γέμιση φιστικιού έγιναν ανάρπαστες. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της CG Hacking, Giles Hacking, οι τιμές των αποφλοιωμένων φιστικιών ανέβηκαν από 16,87 δολάρια σε 22,7 δολάρια ανά κιλό μέσα σε έναν χρόνο.

Το φιστίκι ήταν ήδη σε περιορισμένη διαθεσιμότητα λόγω της χαμηλής περσινής σοδειάς στις Ηνωμένες Πολιτείες – του μεγαλύτερου εξαγωγέα διεθνώς. Παρά την καλή ποιότητα της σοδειάς, η πλειοψηφία των καρπών διατέθηκε με το κέλυφός τους, γεγονός που μείωσε την ποσότητα των πυρήνων διαθέσιμων για τη βιομηχανία ζαχαροπλαστικής.

Ταυτόχρονα, το Ιράν – έτερος μεγάλος παραγωγός – αύξησε τις εξαγωγές του προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατά 40% στο εξάμηνο έως τον Μάρτιο.

Η σοκολάτα που έγινε σύμβολο πολυτέλειας και trend

Η επιτυχία της Dubai Chocolate ανάγκασε και άλλες πολυτελείς σοκολατοποιίες, όπως η Läderach, η Lindt και η βρετανική Prestat, να λανσάρουν δικές τους εκδοχές με φιστίκι. Ωστόσο, οι εταιρείες δηλώνουν αιφνιδιασμένες από τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης.

Ο Charles Jandreau, διευθυντής της Prestat, ανέφερε στους Financial Times:

«Ήταν σαν να ξέσπασε από το πουθενά. Ξαφνικά, η σοκολάτα εμφανιζόταν σε κάθε μπακάλικο».

Ορισμένα καταστήματα έχουν φτάσει στο σημείο να θέτουν περιορισμούς ανά πελάτη λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας. Αν πρόκειται για τη δύναμη των influencers ή απλώς για το ακαταμάχητο κράμα σοκολάτας και φιστικιού, ένα είναι σίγουρο: η Dubai Chocolate έγινε ένα παγκόσμιο φαινόμενο που επηρεάζει όχι μόνο τις γλυκές απολαύσεις, αλλά και τις διεθνείς αγορές ξηρών καρπών.

Loading

Play