Έκθεση έργων του Έλληνα γλύπτη Takis (1925-2019) αφιερωμένη στη σχέση του με το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά το 1954, εγκαινιάστηκε χθες, παρουσία πλήθους κόσμου, στην γκαλερί White Cube του Παρισιού. Πρόκειται για την πρώτη έκθεση έργων του Takis στο Παρίσι μετά τον θάνατό του και θα είναι ανοικτή στο κοινό ως τις 25 Ιανουαρίου του 2025.
Συνολικά εκτίθενται 20 έργα του, πολλά εκ των οποίων τα δημιούργησε στο Παρίσι, την εποχή που συναντήθηκε με εξέχουσες προσωπικότητες όπως οι Τζιακομέτι και Πικάσο. Αυτή η περίοδος ήταν καθοριστική καθώς ο Takis εντυπωσιάστηκε από τα ραντάρ, τις κεραίες και τα τεχνολογικά κατασκευάσματα, εμπνεόμενος έτσι τα πρώτα του «Σινιάλα». Από το 1955 και μέχρι το τέλος του 1965, ο Takis, ως καλλιτεχνική διάνοια, πειραματίζεται με όλα τα στοιχεία του περιβάλλοντος και της φύσης τα οποία μας περιβάλλουν, αλλά αδυνατούμε να εντοπίσουμε με γυμνό μάτι.
Αυτά τα στοιχεία θα αποτελέσουν τη βάση της καλλιτεχνικής του πορείας και εξερεύνησης καθώς χάρη σε αυτά διακρίνεται, ξεχωρίζει και καινοτομεί. Η εξερεύνηση των μαγνητικών δυνάμεων και της ενέργειας των μαγνητικών πεδίων αποτελούν ένα από τα θεμέλια του έργου του στην καλλιτεχνική του έρευνα. Πειραματίζεται με τον ηλεκτρισμό, τον ήχο και το φως, όπως και άλλοι καλλιτέχνες της γενιάς των Νεο-Ρεαλιστών της δεκαετίας του 1960 στο Παρίσι. Το 1968 ο Takis μετακόμισε στη Μασσαχουσέτη των ΗΠΑ, όπου προσκαλείται με υποτροφία ως ερευνητής από το πανεπιστήμιο του ΜΙΤ και πιο συγκεκριμένα από το Κέντρο Προηγμένων Οπτικών Μελετών, δημιουργώντας εκεί μια σειρά από Ηλεκτρομαγνητικά γλυπτά. Μόλις το 1974, έχοντας επιστρέψει στο Παρίσι, ξεκινά να δημιουργεί τα Ερωτικά του γλυπτά.
Όντας καλλιτέχνης πολυσχιδής, επιβάλλεται με την περίφημη Τέταρτη Διάσταση, μια αόρατη δύναμη που δημιουργείται από τα μαγνητικά πεδία που μας περιβάλλουν και διαχέονται στο χώρο. Το 1986, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ιδρύει το Κέντρο Ερευνών για την Τέχνη και τις Επιστήμες (KETE) στο Γεροβουνό Αττικής, του οποίου τα επίσημα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν το 1993.