Η κωμική όπερα «Ο κουρέας της Σεβίλλης» επιστρέφει στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

Η κωμική όπερα «Ο κουρέας της Σεβίλλης» επιστρέφει στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

Μετά τη μεγάλη επιτυχία των παραστάσεων του Οκτωβρίου, η αγαπημένη κωμική όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι, «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» επιστρέφει στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» για τρεις μοναδικές παραστάσεις στις 5, 7 και 9 Φεβρουαρίου. Σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα και με την αναβίωση της σκηνοθεσίας των Βασίλη Παπαβασιλείου και Νικολέτας Φιλόσογλου από τον Ίωνα Κεσούλη, η παράσταση προσφέρει στο κοινό τη διαχρονική γοητεία και το χιούμορ της δημοφιλούς όπερας, που αποτελεί ορόσημο του ρεπερτορίου του Ροσσίνι. Στο ρόλο του Φίγκαρο ο Γιώργος Ιατρού, πλαισιωμένος από τους Βασίλη Καβάγια (Κόμης Αλμαβίβα), Μάρθα Σωτηρίου (Ροζίνα), Μάριο Σαραντίδη (Μπάρτολο), Χριστόφορο Σταμπόγλη (Μπαζίλιο), Μίνα Πολυχρόνου (Μπέρτα) και Νίκο Μασουράκη (Φιορέλλο).

Συμμετέχουν επίσης η Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων.

«Γράφοντας τον Κουρέα, διασκέδασα όσο ποτέ άλλοτε στη ζωή μου» αναφέρει ο Ροσσίνι σε μια επιστολή του προς τον Παγκανίνι. Στο απόγειο της δόξας του, ο 24χρονος συνθέτης ολοκληρώνει μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες την πιο διάσημη κωμική όπερα όλων των εποχών, όπως σημειώνουν οι διοργανωτές σε δελτίο Τύπου. Ίντριγκες, μεταμφιέσεις και τεχνάσματα αποτελούν οικείες καταστάσεις για τον Φίγκαρο, τον πολυμήχανο κουρέα της Σεβίλλης, που κινεί τα νήματα μιας ξεκαρδιστικής πλεκτάνης για χάρη του έρωτα.

Η όμορφη Ροζίνα ζει υπό την ασφυκτική παρακολούθηση του ηλικιωμένου κηδεμόνα της Δον Μπάρτολο, ο οποίος σκοπεύει να την παντρευτεί με την ενηλικίωσή της. Ωστόσο, τη νεαρή κοπέλα θα ερωτευτεί ο κόμης Αλμαβίβα και, μεταμφιεσμένος στον φτωχό φοιτητή Λιντόρο, θα τη διεκδικήσει με τη βοήθεια του Φίγκαρο.

«Ο δικός μας Κουρέας της Σεβίλλης επιδιώκει να εστιάσει στο διαχρονικό αίτημα της κοινωνικής ανέλιξης», αναφέρει ο μαέστρος της παράστασης Γιώργος Ζιάβρας, προσθέτοντας ότι η ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη παραμένει κεντρικό ζήτημα. Το έργο του Ροσσίνι δεν περιορίζεται εκεί, αφού άμεσα συνδέεται και με το γυναικείο ζήτημα, με τα διαχρονικά ζητήματα που αφορούν τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία να παραμένουν επίκαιρα. Η γυναικεία χειραφέτηση είναι ένα αίτημα που θα παραμένει ζωντανό όσο δεν γίνονται ριζικές τομές στην κοινωνία.

Η μαγευτικότητα του έργου ενισχύεται από τη μουσική του Ροσσίνι, η οποία συνεχίζει να συγκινεί και να κινητοποιεί ακροατήρια. Ο «Κουρέας της Σεβίλλης» επαναλαμβάνει την επιτυχία του με τρόπο σχεδόν αβίαστο. Αυτή η ικανότητα του συνθέτη να συνδέεται με το κοινό είναι σπάνια και πρέπει να επισημανθεί, καθώς καταφέρνει να δημιουργεί έργα που είναι προσιτά και αγαπητά χωρίς να χάνουν την ποιότητά τους.

Loading

Play