Ρεκόρ συγκέντρωσης κεφαλαίων από υποψήφιους στις αμερικανικές εκλογές – Στα 15,9 δισ. δολάρια

Ρεκόρ συγκέντρωσης κεφαλαίων από υποψήφιους στις αμερικανικές εκλογές – Στα 15,9 δισ. δολάρια

Οι υποψήφιοι στις αμερικανικές εκλογές που βρίσκονται σε εξέλιξη έσπασαν ρεκόρ συγκέντρωσης κεφαλαίων, που έφθασαν αθροιστικά τα 15,9 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την οργάνωση OpenSecrets, που συγκέντρωσε τα δεδομένα.

Αυτό το ποσό αφορά τόσο τους υποψήφιους στις προεδρικές εκλογές, την Δημοκρατική Κάμαλα Χάρις και τον Ρεπουμπλικάνο Ντόναλντ Τραμπ, όσο και αυτούς που διεκδικούν έδρες στα δυο σώματα του Κογκρέσου. Το ποσό σπάει το προηγούμενο ρεκόρ, που καταγράφτηκε το 2020 και ήταν 15,1 δισεκ. δολάρια.

Η εκστρατεία του Ρεπουμπλικάνου αντιπάλου της συγκέντρωσε 382 εκατ. δολάρια, με το 28% να αντιστοιχεί σε μικρές δωρεές. Οι επιτροπές υποστήριξής του συγκέντρωσαν 694 εκατ. δολάρια.

Ο δωρητής με τη μεγαλύτερη συμβολή σε προεκλογική εκστρατεία ήταν ο Τίμοθι Μέλον, τραπεζίτης, 81 ετών, που προσέφερε 197 εκατ. δολάρια στους υποψήφιους των Ρεπουμπλικάνων, συμπεριλαμβανομένου του κ. Τραμπ.

Στην άλλη πλευρά, ο Μάικλ Μπλούμπεργκ ήταν ο δωρητής με τη μεγαλύτερη συμβολή, που έφθασε τα 93 εκατ. δολάρια, ενώ ο Τζορτζ Σόρος διέθεσε 56 εκατ. μέσω της δικής του επιτροπής υποστήριξης.

Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού, 10,5 δισεκ. δολάρια, δαπανήθηκε για εκστρατείες πολιτικής διαφήμισης. Συνολικά, οι εκστρατείες του κ. Τραμπ και της κυρίας Χάρις ξόδεψαν 2,6 δισεκ. δολάρια για διαφημίσεις από τον Μάρτιο ως την 1η Νοεμβρίου.

Μεταξύ των πολιτειών-κλειδιών, ήταν η Πενσιλβάνια αυτή στην οποία επικέντρωσαν τις δαπάνες τους οι δυο αντίπαλοι, ακολουθούμενη από το Μίσιγκαν και την Τζόρτζια.

Παρότι οι Αμερικανοί περνούν ολοένα περισσότερο χρόνο δικτυωμένοι, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης δεν προσέλκυσαν παρά το 17% των δαπανών των δυο υποψηφίων στις προεδρικές εκλογές για διαφήμιση.

Οι Δημοκρατικοί δαπάνησαν 132,4 εκατ. δολάρια στους ιστότοπους της Meta (Facebook και Instagram), έναντι 24,7 εκατ. των Ρεπουμπλικάνων.

Loading