(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε μετωπική τρένων – «Υπάρχει πλήρης ασφάλεια», λέει η κυβέρνηση

Στην Ελλάδα του 2024 γλυτώνουμε ατυχήματα από τύχη και επαγγελματισμό των εργαζομένων.

Η εμπειρία ενός μηχανοδηγού και μιας σταθμάρχη βοήθησαν ώστε να αποφευχθεί νέα μετωπική σύγκρουση αμαξοστοιχιών το πρωί της προηγούμενης Παρασκευής.

Δύο σιδηροδρομικοί συρμοί βρέθηκαν να κινούνται, σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, με την τραγωδία να αποφεύγεται χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών. Στο σημείο αυτό δε λειτουργεί ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε το ETCS για τη σηματοδότηση ή τα φωτοσήματα. Λειτούργησε ο ασύρματος κι έτσι αποφεύχθηκε το μοιραίο.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου το περιστατικό ήταν «σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν». Δηλαδή, ένα περιστατικό είναι σοβαρό μόνον όταν γίνεται τραγωδία κατά τη γνώμη του αρμόδιου υπουργού.

Μετά την τραγωδία των Τεμπών όπου αναδείχθηκε η κακοσχεδιασμένη ιδιωτικοποίηση, η «μαύρη τρύπα» σε θέματα ασφάλειας και στην απορρόφηση κονδυλίων χωρίς να παράγεται έργο, η Ελλάδα συνεχίζει να μην αναγράφεται στον πίνακα για τη χρήση συστημάτων TPS, δηλαδή των αυτοματοποιημένων συστημάτων που τοποθετούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές και θεωρούνται από τα πλέον αποτελεσματικά μέσα ασφαλείας σε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Μάιο του 2024 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων έχει προειδοποιήσει για την κατάσταση σχετικά με την ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα σε σχετική έκθεση για τον σιδηρόδρομο στις χώρες της ΕΕ.

Loading