Ο Πάολο Σορεντίνο επιστρέφει στην αγαπημένη του Νάπολη και θυμάται τον Φελίνι στην «Παρθενόπη». Ο Ζακ Οντιάρ με την «Emilia Perez» στοχεύει για Όσκαρ, σε έναν συνδυασμό μιούζικαλ, μελοδράματος και γκανγκστερικού φιλμ, ενώ ο Ρέιφ Φάινς πρωταγωνιστεί σε ιερές ίντριγκες στο Κονκλάβιο του Έντουαρντ Μπέργκερ. Τρεις πολυαναμενόμενες ταινίες κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα, μαζί με το χριστουγεννιάτικο μπλογκμπάστερ «Red One» με τον Ντουέιν Τζόνσον, το «απαραίτητο» horror, το «Terrifier 3» και το ντεμπούτο της βραβευμένης με τον Χρυσό Λέοντα, Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι, «Εν Αρχή».
(“Parthenope”) Αισθηματικό δράμα, ιταλικής και γαλλικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Πάολο Σορεντίνο, με τους Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, Γκάρι Όλντμαν, Σίλβιο Ορλάντο, Ντάριο Άιτα, Λουίζα Ρανιέρι, Στεφάνια Σαντρέλι κα.
Ο δημιουργός της «Τέλειας Ομορφιάς» επιστρέφει για δεύτερη φορά στη λατρεμένη του Νάπολη, μετά το πρόσφατο «Χέρι του Θεού», για να παραδοθεί στο κάλος της γενέτειράς του και στην απαράμιλλη φωτογένεια της πρωταγωνίστριάς του, Τσελέστε Ντάλα Πόρτα. Ο Σορεντίνο δημιουργεί μια αισθηματική δραμεντί φαντασίας, αξιοποιώντας την πανέμορφη Νάπολη, που του δίνει την ευκαιρία να στήσει πλάνα που αγγίζουν την τελειότητα και μεθυστικές σεκάνς.
Ο μύθος θέλει τη Νάπολη να δημιουργήθηκε γύρω από το μνήμα της Σειρήνας Παρθενόπης, που όταν είδε πως ο Οδυσσέας δεν ενέδωσε στο κάλεσμά της, έπεσε στη θάλασσα και το σώμα της ξεβράστηκε στην ιταλική ακτή. Ο μύθος του Σορεντίνο θέλει την Παρθενόπη να είναι μία κοπέλα που γεννιέται μέσα στη θάλασσα, στον κόλπο της Νάπολης, ακριβώς κάτω από μια βίλα της οικογένειας. Από τη μέρα της ενηλικίωσής της, το 1968, η Παρθενόπη ποζάρει σαν άγαλμα και μεταδίδει το ζωογόνο χαμόγελό της στους θαμπωμένους άντρες και τις γεμάτες φθόνο γυναίκες.
Στην αισθητική και ξεχωριστή ματιά του Σορεντίνο οφείλεται η εστέτ εικονογραφία, τα άψογα πλάνα, που λαχταράς να γίνεις μέρος τους. Όμως, αυτά δεν αρκούν για να στηρίξουν μια ταινία 2,5 ωρών, καθώς η γνωστή θεματική του σκηνοθέτη, για την ομορφιά και τη δύναμή της, καλύπτεται από μία δόση αυταρέσκειας και αφηγηματικής φλυαρίας.
Ακόμη και η πινακοθήκη χαρακτήρων που προβάλει δείχνει υπερβολική και ορισμένες φορές διακοσμητική, ενώ το βλέμμα του Σορεντίνο φωτίζει άντρες και γυναίκες, τη θάλασσα, τα παλιά αρχοντικά, παραπέμποντας στο σινεμά του Φελίνι, χωρίς όμως ουσία. Δυστυχώς, αυτή η αναμέτρηση είναι καθοριστική για το φιλμ.
Η Τσελέστε Ντάλα Πόρτα αποπλανεί τον θεατή, ενώ ο Γκάρι Όλντμαν υποδύεται έναν θλιμμένο Αμερικάνο συγγραφέα, που μοιάζει παράταιρος. Η παρουσία της Στεφάνια Σαντρέλι είναι μια ευχάριστη έκπληξη, υπενθυμίζοντας μια άλλη ομορφιά του ιταλικού σινεμά.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Στην πολύβουη Νάπολη, γινόμαστε μάρτυρες της ιστορίας της Παρθενόπης, μιας δύναμης της φύσης που ξεκινά από τα μεταπολεμικά χρόνια και φτάνει στο σήμερα.
(“Conclave”) Δραματικό θρίλερ, αμερικάνικης και βρετανικής παραγωγής 2024, σε σκηνοθεσία Έντουαρντ Μπέργκερ, με τους Ρέιφ Φάινς, Στάνλεϊ Τούτσι, Ιζαμπέλα Ροσελίνι κ.α.
Κρυμμένα μυστικά και ψέματα, συνωμοσίες και συμφέροντα στο μεγαλείο του Βατικανού. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Χάρις και έχει όλα τα ελκυστικά χαρακτηριστικά για επιτυχία, σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό καστ. Ο Έντουαρντ Μπέργκερ, στην πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, θα κινηθεί στα γνώριμα χνάρια του θρίλερ. Το στόρι τοποθετείται στα παρασκήνια ενός από τα πιο μυστικά και παλιά συμβούλια του κόσμου.
Μετά τον αναπάντεχο θάνατο του Πάπα, ο Καρδινάλιος Λόρενς αναλαμβάνει να επιβλέψει αυτή τη διαδικασία. Ο Λόρενς θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας συνωμοσίας, καθώς ένα μυστικό μπορεί να κλονίσει τα θεμέλια της Εκκλησίας.
Εν τω μεταξύ, οι υποψήφιοι στην εκλογή του νέου Πάπα είναι οι Άλντο Μπελίνι και Γκοφρέντο Τεντέσκο, με διαφορετικές ιδεολογίες και επιδιώξεις. Όμως, οι πεποιθήσεις τους είναι απλώς προσχήματα μπροστά στη δίψα για εξουσία. Με τα θετικά και τα αρνητικά της, η ταινία αφηγείται επαρκώς τη σχέση θρησκείας και εξουσίας.
Ακόμη και η θέση της γυναίκας στην Καθολική Εκκλησία παραμένει υποβαθμισμένη. Παρόλο που η ταινία κυλά με ενδιαφέρον, το άτσαλο φινάλε έρχεται να επαληθεύσει ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο Βατικανό».
Ο Ρέιφ Φάινς στέκεται στο ύψος του, με τον Σέρτζιο Καστελίτο να κλέβει την παράσταση.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μετά τον απροσδόκητο θάνατο του Πάπα, ο καρδινάλιος Λόρενς αναλαμβάνει να επιβλέψει αυτή τη διαδικασία. Ενώ οι ηγέτες της Καθολικής Εκκλησίας συγκεντρώνονται, ο Λόρενς θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας συνωμοσίας.
(“Emilia Perez”) Δραματική περιπέτεια, γαλλικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ζακ Οντιάρ, με τους Κάρλα Σοφία Γκασκόν, Ζόε Σαλντάνια κ.α.
Η ιστορία ξεκινά με έναν τρομακτικό βαρόνο καρτέλ να ζητά από μία δικηγόρο βοήθεια για να γίνει γυναίκα. Ο Ζακ Οντιάρ, γνωστός για την τόλμη του, προσεγγίζει την ιστορία του με μια μοναδική κινηματογραφική φόρμα. Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια κλινική αλλαγής φύλλου και περιλαμβάνει δυνατά μουσικοχορευτικά νούμερα.
Η Ρίτα, μια απογοητευμένη δικηγόρος, θα βρεθεί να αποδέχεται μια απροσδόκητη πρόταση από τον Μανίτας Ντελ Μόντε. Η πρόταση αυτή γίνεται η αφορμή για ανατροπές και εκπλήξεις.
Η Οντιάρ καταφέρνει να δώσει ψυχή στο μελόδραμα, πιστεύοντας στην ανθρωπιστική αλλαγή προς το καλύτερο και αναδεικνύει τη γυναικεία φύση.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Δικηγόρος επιστρατεύεται από διαβόητο Μεξικανό βαρόνο των καρτέλ προκειμένου να οργανώσει τη φυλομετάβασή του.
(“Red One”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Τζέικ Κάσνταν, με τους Ντουέιν Τζόνσον, Κρις Έβανς κ.α.
Η πρώτη χριστουγεννιάτικη ταινία προβάλλεται ήδη, απευθυνόμενη σε ένα ευρύ κοινό για διασκέδαση. Μία περιπέτεια φαντασίας για όλη την οικογένεια, με δάνεια από τις υπερηρωικές ταινίες.
Ο Άγιος Βασίλης θα πέσει θύμα απαγωγής και ο επικεφαλής Ασφάλειας του Βόρειου Πόλου πρέπει να συνεργαστεί με τον πιο διαβόητο κυνηγό επικηρυγμένων. Θα ξεκινήσουν ένα περιπετειώδες ταξίδι για να σώσουν την γιορτή των Χριστουγέννων.
Η συνύπαρξη των δύο κεντρικών ηρώων είναι πετυχημένη, όμως η υπερβολική διάρκεια αποδυναμώνει την αρχική ιδέα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο επικεφαλής της ασφάλειας του Βόρειου Πόλου συμμαχεί με ένα κυνηγό επικηρυγμένων, με στόχο να σώσουν τον Άγιο Βασίλη.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:
(“Beginning”) Αυτή η ταινία της Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι αποκαλύπτει τη φρέσκια κινηματογραφική της γλώσσα σε ένα βαρετό χωριό της Γεωργίας, όπου η τοπική κοινότητα δέχεται επίθεση από φανατικούς χριστιανούς.
Οι δυνατές υποβλητικές εικόνες και η ερμηνεία της Ία Σουκιτασβίλι είναι τα θετικά της ταινίας.
(“Terrifier 3”) Η τρίτη ταινία τρόμου με τον Κλόουν Αρτ επιστρέφει στις γιορτές των Χριστουγέννων, σκορπίζοντας τον τρόμο.
Αφού επιβίωσαν της σφαγής του Χαλογουίν, η Σιένα και ο αδερφός της ελπίζουν να ξεχάσουν τη φρίκη, αλλά ο Αρτ επιστρέφει για να μετατρέψει τα Χριστούγεννα σε νέο εφιάλτη.
(Φωτογραφία από την ταινία «Το Κονκλάβιο»)