Παρεξήγηση. Τον καφέ απ’ έξω σας είπαμε να κόψετε για να κάνετε οικονομία, όχι τις μάρκες πολυτελείας.
Για πρώτη φορά μετά το 2009, τη χρονιά δηλαδή της μεγάλης ύφεσης, μάρκες πολυτελείας όπως Burberry, Dior και Louis Vuitton κλείνουν τη χρονιά με πτώση.
50 εκατομμύρια καταναλωτές πολυτελείας είτε έχουν εγκαταλείψει την αγορά επώνυμων ειδών είτε δεν αντέχουν οικονομικά, προειδοποιεί η νέα ετήσια έκθεση πολυτελείας της Bain & Company. «Από το 2019, σημειώθηκε υψηλή αύξηση της τιμής στα είδη πολυτελείας χωρίς αντίστοιχη αύξηση στην καινοτομία, στην εξυπηρέτηση, στην ποιότητα ή στην απήχηση που θα έπρεπε να προσφέρει μια μάρκα πολυτελείας», είπε η Μαρί Ντρίσκολ, αναλύτρια μετοχών που επικεντρώνεται στο λιανικό εμπόριο πολυτελείας.
Μια σημαντική εξαίρεση είναι η Hermés, η οποία εκτοξεύτηκε στα ύψη φέτος, και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τσάντα Birkin, η οποία συγκεντρώνει μακριές λίστες αναμονής. Αυτή η αποκλειστικότητα «δημιουργεί ένα μυστήριο σχετικά με την κατοχή κάτι σπάνιου και του δίνει την αίσθηση της αξίας όταν κοιτάς την τιμή», αναφέρει η έκθεση.
Κατά τ’ άλλα εσείς μην ξεχνάτε: Όχι καφές απ’έξω, διακοπές στο μπαλκόνι, ναι στο νοίκι όχι στην ιδιοκτησία, και θα δεις πόσο σύντομα θα αποκτήσεις τη Birkin σου με το βασικό μισθό των 705 ευρώ.