Viber Μαμάδες: Αν τολμάς βάλ’ τες σε mute!

Viber Μαμάδες: Αν τολμάς βάλ’ τες σε mute!

Είσαι μαμά νηπίου ή παιδιού στο δημοτικό; Είσαι σίγουρα μέλος σε ομάδες Viber-μαμάδων. Σε νιώθω και με νιώθεις.

Χτυπά ενημέρωση Viber. Κοιτάς δειλά με την ελπίδα να μη σε αφορά. Σαφώς και αυτό δε συμβαίνει. Μήνυμα από τη δασκάλα τoυ νηπιαγωγείου στην ομάδα γονιών στο Viber: «Αύριο θα οργανώσουμε κυλικείο στο σχολείο. Περιμένουμε τα φαγητά σας!». Οι απαντήσεις από τις μαμάδες άμεσες λες και ήταν πάνω από τιο κινητό και κάνουν διαγωνισμό ποια θα απαντήσει πρώτη: «Εγώ θα φέρω κέικ καρότου χωρίς ζάχαρη», «Εγώ υγιεινές μπάρες με χαρουπόμελο», «Θα φέρω πίτσα με βάση κουνουπιδιού». Κοιτάς τα μηνύματα και αυτό που θέλεις να γράψεις είναι «Εγώ ίσως και να προλάβω το φούρνο ανοιχτό να πάρω κάτι. Προφανώς χωρίς ζάχαρη».

Κάθε μητέρα (συγνώμη μπαμπάδες αλλά η ποσόστωσή σας στις ομάδες είναι προβληματική) που σέβεται τον εαυτό της είναι μέλος σε ομάδες στο Viber για την τάξη στο σχολείο και για όλες τις απογευματινές δραστηριότητες των παιδιών της. Κατά μέσο όρο, ένας γονιός έχει περίπου 10 ενημερώσεις την ημέρα για ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ. Φανταστείτε ομάδα Viber για την τάξη του σχολείου, για τα αγγλικά, τα γαλλικά (μπανάλ να κάνει μόνο μία ξένη γλώσσα), την ενόργανη, τη ρομποτική, το σκάκι κτλ.

Φυσικά ούτε λόγος να τις βάλεις σε σίγαση. Πρέπει να τις παρακολουθείς ευλαβικά, μην τυχόν χάσεις κάποια σημαντική ενημέρωση πχ. Το πάρτι του Γιαννάκη, την ανακοίνωση ότι το παιδί αύριο πρέπει να έχει γαλλικό κότσο για τη φωτογράφιση στο μπαλέτο… και η λίστα είναι μακριά.

Το παραδέχομαι. Μου έχει συμβεί να μπερδέψω τις ομάδες. «Δηλαδή δεν είναι σήμερα η γιορτούλα μας;;;». Να ένας κανόνας που αποδεικνύεται time saver. Πάντα να διπλοτσεκάρεις τα μηνύματα για την πληροφορία «παιδί – ομάδα – μέρος – χρόνο».

Η πιο σημαντική ομάδα είναι σαφώς αυτή της τάξης του σχολείου. Ο γονιός είναι πάντα ενημερωμένος για τα καθήκοντα της επόμενης μέρας γιατί πάντα μα πάντα σε κάθε ομάδα υπάρχει και ο “αγχώδης” γονιός που ρωτάει σε καθημερινή βάση “Τι ΜΑΣ έβαλε ο δάσκαλος;”, καθώς προφανώς είναι πιο σημαντικό το παιδί να πηγαίνει καθημερινά διαβασμένο στο σχολείο από το να μάθει την πιο σημαντική δεξιότητα. Να είναι το ίδιο υπεύθυνο για τις υποχρεώσεις του.

Στην πραγματικότητα η ομάδα των μαμάδων του Viber αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας στην οποία ξεδιπλώνονται όλοι οι χαρακτήρες. Ο αγχώδης γονιός, ο κουλ, ο γονιός “στην κοσμάρα μου”, ο κουτσομπόλης, ο “γιατί μας βάζει τόσες φωτοτυπίες ο δάσκαλος”, ο “Κωστάκης πήρε πάλι 10” κτλ.

Πέρα από πρακτικούς σκοπούς «αύριο φέρτε το β’ τεύχος γλώσσας» ή «θα χρειαστούμε μωρομάντηλα», η ομάδα Viber εξυπηρετεί κυρίως κοινωνικούς σκοπούς. Μη σου τύχει να έχει κάποιο παιδάκι γιορτή/γενέθλια. Θα πρέπει να ανεχτείς και τα 25 «Χρόνια Πολλά» όλων των μαμάδων γιατί «τι θα πουν αν δε στείλω εγώ;».

Μη σου τύχει επίσης να υπάρχει κάποια διαφωνία στην ομάδα.

Η επιλογή για παράδειγμα του δώρου του δασκάλου για το τέλος της σχολικής χρονιάς αποδεικνύεται από τις πιο επικίνδυνες αποστολές.

Το πρωτόκολλο έχει ως εξής: Αφού πει ο καθένας το μακρύ και το κοντό του για διάφορες προτάσεις, τις οργανώνετε και φυσικά στη συνέχεια λανσάρετε ένα poll για να τηρηθεί κάθε δημοκρατική διαδικασία. Αφού έχουμε τον νικητή ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση ότι θα αγοράσουμε π.χ. Μία πένα στο δάσκαλο.

Χρονικά, αυτή τη διαδικασία άπλωσέ την 2-3 μέρες στην καλύτερη. Ε, μετά ακολουθεί το καλύτερο. Αυτό που αξίζει να το παρακολουθείς τρώγοντας ποπ κόρν.

«Συσκευασία δώρου! Οπωσδήποτε!»

«Τα πέντε ευρώ ανά άτομο είναι πολλά!»

«Να ξανακάνουμε poll. Να ξαναψηφίσουμε…»

(Εδώ κρατάμε όλοι την αναπνοή μας).

«Ποιος θα μαζέψει τα χρήματα;»

«Αγγελική, Τρίτη στις 17.00 θα είσαι σπίτι να στα δώσω»;

Και ίιιιισως σε αυτό το σημείο να βάλεις την ομαδική σε mute.

Την ομαδική θα τη βάλεις Mute. Τις μανούλες ποτέ!

Viber Μαμάδες απανταχού της γης… σας αγαπώ!

Γιατί εκεί μέσα είναι και αυτή η μαμά που θα κάνει το λιγότερο θόρυβο και θα τρέξει για όλα. Για το δώρο, τη συσκευασία, να μαζέψει τα λεφτά και θα φτιάξει και το πιο ωραίο κέικ να σας κεράσει. Χωρίς ζάχαρη.

Πάντα.

Δείτε επίσης: Η λέξη «αυθεντικός» αναζητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη το 2023

Loading

Play