Αν. Γαζάκης: «Η διοίκηση αποφασίζει με αλαζονεία και φόβο»

Αν. Γαζάκης: «Η διοίκηση αποφασίζει με αλαζονεία και φόβο»

Στην απόφαση του δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει αρχικά σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου «διά περιφοράς», διαδικασία από την οποία απείχαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, για δύο βασικά θέματα (όπως η αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ και η χωροταξία της ΔΕΘ) αναφέρθηκε ο επικεφαλής της «Πόλη Ανάποδα», Αντώνης Γαζάκης, μιλώντας στο politic radio μέσα από τη συχνότητα του Flash 99,4 και την εκπομπή «Politic Δρομο-λόγιο».

Συγκεκριμένα, ο κ. Γαζάκης ανέφερε πως «πάρα πολλοί, ακόμα και άνθρωποι που παρακολουθούν απλώς το τι συμβαίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης και δεν είναι δημοτικοί σύμβουλοι, αιφνιδιάστηκαν από την κίνηση να πραγματοποιηθεί σύσκεψη «διά περιφοράς» και εξεπλάγησαν αρνητικά. Το ίδιο και εμείς. Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο θα έπρεπε να ακολουθηθεί μια διαδικασία κατ’ επείγοντος αυτή τη στιγμή ή που θα απαιτούσε μια έκτακτη συνεδρίαση αρχές Αυγούστου, με όλους σχεδόν τους δημοτικούς συμβούλους σε διακοπές για δύο θέματα που θα μπορούσαν να συζητηθούν σε δύο – τρεις εβδομάδες που έχει προγραμματιστεί ούτως ή άλλως συμβούλιο.

Πρόκειται για θέματα που θα έπρεπε να συζητηθούν με άπλετη δημοσιότητα και γι’ αυτό και υπάρχουν πάρα πολλές αντιδράσεις και στην Οικονομική Επιτροπή για τον τρόπο που έγινε η διαδικασία διαγωνισμού για την αγορά των λεωφορείων με πολλά προβλήματα πέρα από το πολιτικό και τις διαφωνίες, όπως και για το χωρικό σχέδιο της ΔΕΘ που είναι ένα θέμα που απασχολεί όλη την πόλη, ένα θέμα που δεν μπορεί να περάσει έτσι επειδή συζητήθηκαν οι προηγούμενες φάσεις, διότι αυτό είναι το τελικό σχέδιο –σύμφωνα και με την ίδια τη διοίκηση – που έχει υποστεί αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα.

Αυτά λοιπόν είναι πράγματα που πρέπει να γίνονται δημόσια, με κατάθεση των διαφωνιών – αν υπάρχουν – και των νέων προτάσεων, να τις ακούσει ο κόσμος της πόλης και μετά να προχωρήσουμε σε μία ψήφιση αντί αυτού του πράγματος που δεν είναι μόνο έκτακτο, που δεν διεξάγεται μόνο αρχές Αυγούστου, όχι μόνο ηλεκτρονικά, αλλά και «διά περιφοράς». Οπότε για εμάς ήταν μονόδρομος η αντίδραση αυτή της αποχής. Επειδή θεωρούμε ότι ακόμη και η υποχώρηση της διοίκησης εκ των πραγμάτων να προχωρήσει σε συνεδρίαση κανονική 24 ώρες μετά δεν μας ικανοποιεί. Γι’ αυτό απείχαμε και τη Πέμπτη».

Εξηγώντας το τι σημαίνει συνεδρίαση «διά περιφοράς» ο Αντώνης Γαζάκης εξήγησε ότι είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε με την αποστολή e-mails. «Μας έστειλαν ένα έγγραφο, με βάση το οποίο θα έπρεπε από τις 14.00 μέχρι τις 16.00 μετά το μεσημέρι να αποστείλουμε την ψήφο μας για τα δύο βασικά ζητήματα. Αυτό γίνεται χωρίς καμία συζήτηση, χωρίς καμία τοποθέτηση, χωρίς να υπάρχει καμία εξήγηση από την διοίκηση για όλα αυτά και χωρίς να μπορούμε εμείς από την πλευρά μας να καταθέσουμε δημόσια ερωτήσεις. Η μόνη πρόβλεψη που υπήρχε ήταν να στείλουμε κάποιες ερωτήσεις νωρίτερα, αλλά τι ερωτήσεις να κάνουμε όταν μας έχουν στείλει τις εισηγήσεις για τα δύο θέματα μία ημέρα νωρίτερα. Ούτε να μελετήσουμε δεν προλαβαίναμε».

Σε ερώτηση γιατί η διοίκηση του δήμου «βιάζεται» να ολοκληρώσει θέματα και έργα χωρίς πρώτα να περνούν από δημόσια διαβούλευση, ο εκπρόσωπος της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα», υπογράμμισε ότι «γι’ αυτό υπάρχουν δύο εξηγήσεις. Η πρώτη αφορά την πρεμούρα που έχει και αυτή η διοίκηση – όπως έχει και η κυβέρνηση – να επιδείξει έργο, ότι κάτι κάνει. Και εδώ η περίπτωση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ είναι χαρακτηριστική, όπου οι διαδικασίες κινήθηκαν πολύ γρήγορα για να γίνει κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να γίνει. Η δική μας γνώμη είναι ότι θα έπρεπε να αγοραστούν καινούργια λεωφορεία από αυτόν στον οποίο ανήκει ο ΟΑΣΘ. Δηλαδή από το Δημόσιο.

Η δεύτερη εξήγηση για την βιασύνη της διοίκησης έχει να κάνει με την προσπάθεια να απαξιωθεί ο ρόλος του δημοτικού συμβουλίου, επειδή σε αυτό δεν είναι δεδομένη η πλειοψηφία της διοίκησης. Αυτή τη στιγμή η διοίκηση τυπικά, δεν έχει την πλειοψηφία και είναι φανερό ότι δυσκολεύεται σε αρκετά θέματα να λάβει αποφάσεις. Τούτο τους οδηγεί σε λύσεις που είτε είναι νομότυπες, είτε κινούνται στα όρια της νομιμότητας, σε λύσεις που έχουν να κάνουν με την Οικονομική Επιτροπή στην οποία έχουν δοθεί πάρα πολλές αρμοδιότητες από το νόμο του «Κλεισθένη», αλλά και στην Επιτροπή για την Ποιότητα της Ζωής και έτσι παρακάμπτεται ο ρόλος του συμβουλίου που κάποιες φορές είναι καθαρά διακοσμητικός. Με λίγα λόγια θεωρούμε ότι υπάρχει μια αλαζονεία από την πλευρά της διοίκησης που συνδυάζεται και από φόβο ότι δεν θα περάσουν αυτά που θέλει».

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να διακοπούν οι απ’ ευθείας μεταδόσεις των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου μέσω του δημοτικού καναλιού της Θεσσαλονίκης, ο Αν. Γαζάκης τόνισε ότι «είναι μια πραγματικότητα. Η διοίκηση αποφεύγει να αντιπαρατεθεί δημόσια με την αντιπολίτευση. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι αυτά που στέλνουν στους δημοσιογράφους ως «non paper» ή ως δελτία Τύπου πολλές φορές εμείς τα μαθαίνουμε από τον Τύπο. Δηλαδή δεν έχουμε ενημερωθεί για τα πράγματα που καταγράφονται μέσα σε αυτά τα κείμενα».

Για τον τρόπο που θα πληρωθούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ από την Λειψία, ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα» συμπλήρωσε πως αυτό θα συμβεί από «ανταποδοτικά τέλη, τα οποία μέχρι πριν από λίγο καιρό αποτελούσαν «ιερό αποθεματικό», διότι θα έπρεπε να πηγαίνει μόνο στην καθαριότητα και στον ηλεκτροφωτισμό. Ήρθε όμως η κυβέρνηση και τι έκανε; Έδωσε τη δυνατότητα μέσω μιας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου να πάνε τα χρήματα αυτά και σε άλλες ανάγκες κι έτσι να μπορεί ο δήμος Θεσσαλονίκης να κάνει δωρεά με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ, πενήντα λεωφορεία. Δηλαδή στο κράτος. Με λίγα λόγια δηλαδή, το κράτος έφτιαξε έναν νόμο ώστε να μπορεί ο κάθε δήμος να του κάνει ένα δώρο.

Και επειδή τώρα τελευταία ακούγεται πάρα πολύ η ιστορία ότι τα 50 είναι καλύτερα από το τίποτα, εμείς λέμε ότι δεν θα έπρεπε να συγκρίνουμε τα 50 λεωφορεία με το τίποτα, διότι μιλάμε για οχήματα μεταχειρισμένα, ηλικίας από 11 έως 14 ετών. Θα έπρεπε να τα συγκρίνουμε με τα καινούργια λεωφορεία που θα έπρεπε να έχει αγοράσει… χθες το ελληνικό κράτος ώστε να αποκτήσει αυτή η πόλη αξιοπρεπείς συγκοινωνίες».

Ακούστε όσα είπε ο κ. Γαζάκης στο politic radio μέσα από τη συχνότητα του Flash 99,4:

Δείτε επίσης: Τσερμενίδης: «Τραγικό το συγκοινωνιακό έργο που προσφέρει ο ΟΑΣΘ στους Θεσσαλονικείς»

Loading