Δαγκλής: “Εργαζόμαστε για μια βιώσιμη πόλη”

Δαγκλής: “Εργαζόμαστε για μια βιώσιμη πόλη”

Στην εκπομπή «Μεσημέρι Μαζί» με του Μίνα Αφεντούλη και Θωμά Καλέση στον Flash 99,4 μίλησε ο σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης, αρμόδιος για θέματα της δημοτικής αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής.

Αναφερόμενος στα θέματα στάθμευσης της πόλης ο κ. Δαγκλής είπε: “Εξαιτείας του αντικειμένου της δουλειάς μου, ως αστυνομικός αλλά και ως εντεταλμένος στη Δημοτική Αστυνομία, κάνω το καθήκον μου πρωτίστως σαν αστυνομικός και μετά έναντι των συμπολιτών μας για μια καλύτερη πόλη, όσον αφορά το κυκλοφοριακό. Ο στόχος είναι κοινός και της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας, γιατί θέλουμε μια βιώσιμη πόλη και βάζουμε όλοι μαζί το λιθαράκι μας. Πηγαίνουμε οι ίδιοι στους χώρους που είναι να κάνουμε τις όποιες παρεμβάσεις.

Όλα γίνονται βάση κάποιου σχεδίου που γίνεται από κοινού με τον διευθυντή της Τροχαίας. Πάμε βήμα-βήμα και βλέπουμε ότι αυτό αποδίδει. Υπάρχει μεγάλη βελτίωση. Δεν είναι μόνο η Δωδεκανήσου. Πάμε παντού με μια φιλοσοφία η οποία έχει να κάνει ότι τελειώσαμε με την σφυρίχτρα, με την κόρνα. Αυτά έχουν τελειώσει, έχουμε μπει σε μια άλλη φιλοσοφία και εννοείται με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό, με τον τρόπο που κινούμαστε, είτε οι πεζές περιπολίες είτε οι εποχούμενες.

“Προσπαθούμε να διαχειριστούμε συνολικά το κυκλοφοριακό”

Για το αν υπάρχει πλάνο για τα αυτοκίνητα που στάθμευαν στο κέντρο, ο αρμόδιος σε θέματα Δημοτικής Αστυνομίας υπογράμμισε: “Στην πόλη υπάρχει μια παθογένεια εδώ και δεκαετίες, απλώς όταν έπρεπε να γίνουν κάποια έργα υποδομών, έπρεπε να προβλεθούν νόμοι να μη κάνουν πυλωτές στο κέντρο της πόλης καταστήματα για να μην φτάσουμε μέχρι εδώ. Τώρα καλούμαστε να διαχειριστούμε ένα μεγάλο και οξύ πρόβλημα. Το δίκτυο στο ιστορικό κέντρο της πόλης δυστυχώς είναι συγκεκριμένο. Δεν μπορούμε να φτιάξουμε καινούργιους δρόμους. Δεν θα κατεδαφίσουμε ούτε οικοδομές, ούτε θα κάνουμε τα πάρκα πάρκινγκ.

Προσπαθούμε να διαχειριστούμε συνολικά το κυκλοφοριακό και με αμφιδρομήσεις κάποιων οδών, γιατί είναι σε εξέλιξη τα έργα του μετρό, θα προχωρήσουμε σε αμφιδρόμηση της Δραγούμη, της Δωδεκανήσου. Οι χώροι στάθμευσης δυστυχώς είναι συγκεκριμένοι, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άμεσα από θέμα υποδομών. Για τα δίκυκλα υπάρχει μια μικρή προτεραιότητα, κάναμε ήδη μια κάποιες τροποποιήσεις σε ήδη υπάρχουσες θέσεις. Έχουμε προκρίνει κάποιους χώρους για τουλάχιστον 200 θέσεις ούτως ώστε να αντιμετωπίσουμε το θέμα του δικύκλου γιατί πραγματικά είναι το μέσο που μας βοηθάει για να «ανασάνει» η πόλη. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι θα υπάρχουν μηχανάκια πάνω σε πεζοδρόμια, σε πεζόδρομους, σε πλατείες ή στα πάρκα”.

Για αντικαπνιστικό και ζώα συντροφιάς

Σχετικά με τον αντικαπνιστικό νόμο και τα ζώα συντροφιάς ανέφερε: “Τον Σεπτέμβριο κάναμε 236 ελέγχους, από αυτούς οι 20 ήταν με μεικτά κλιμάκια της Διεύθυνσης Υγείας και οι άλλοι 22 ήταν από την Αντιδημαρχία Οικονομικών με τους ελεγκτές. Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, έχει κατατεθεί ένα σχέδιο νόμου που αυστηροποιεί τον αντικαπνιστικό και περιμένουμε να έρθει επίσημα η ΦΕΚ στη Δημοτική Αστυνομία για να δούμε τι γίνεται. Έχουμε αυξήσει τα κλιμάκια και τα ποσοστά συμμόρφωσης είναι πάρα πολύ καλά και ευχαριστώ πραγματικά τους επιχειρηματίες που στηρίζουν τον αντικαπνιστικό νόμο.

Τα πρόστιμα αναλογικά με τους 236 ελέγχους ήταν μόνο 33. Σχετικά με τα ζώα συντροφιάς, σήμερα βγάλαμε ένα μεικτό κλιμάκιο της Ελληνικής και Δημοτικής Αστυνομίας με σκάνερ για να δούμε αν είναι τσιπαρισμένα τα ζώα. Τα πρώτα εννιά πρόστιμα βεβαιώθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ., τα περισσότερα ήταν μετά από καταγγελία. Τα οκτώ ήταν εξαιτίας του ότι τα σκυλιά δεν είχαν λουράκι και το ένα για περισυλλογή περιττωμάτων, στα οποία το πρόστιμο είναι 100 ευρώ ενώ στο λουρί 300 ευρώ. Θα εντείνουμε τις προσπάθειες και εκεί”.

Για τα «τσουχτερά» πρόστιμα ο κ. Δαγκλής σημείωσε: “Δεν είναι δικιά μου αρμοδιότητα να το κρίνω αυτό. Προφανώς, ο νομοθέτης όταν κάθισαν και έκαναν επιτροπές, έβαλαν αυτά τα πρόστιμα προκειμένου να διαφυλάξουν τη δημόσια υγεία. Τα μεγάλα πρόστιμα στο τσιγάρο δεν είναι μόνο για τους καπνιστές αλλά και για τον παθητικό καπνιστή”.

Κλείνοντας, για το θέμα της φορτοεκφόρτωσης είπε: “Κάναμε σύσκεψη την προηγούμενη εβδομάδα με τους φορείς, με παρουσία του προέδρου του κ. Ζορπίδη. Έχουν στην επιχειρηματολογία τους πολλά δίκια, το ωράριο είναι όντως προβληματικό, καθόμαστε μαζί με τους αρμόδιους φορείς για να δούμε πως μπορούμε να το βελτιώσουμε, να το τροποποιήσουμε με τέτοιο τρόπο που να μην επανερχόμαστε κάθε τρεις και λίγο. Πιστεύουμε μέχρι τέλος του Νοέμβρη να έχουμε βρει μια κοινώς αποδεκτή λύση. Όποιος δεν τηρεί το ωράριο θα του βεβαιώνεται παράβαση”.

Loading