Για τις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, μίλησε στον Flash 99.4 και στην εκπομπή «απλά επικίνδυνοι», ο Τάκης Δούμας αρχιτέκτονας – πολεοδόμος και επικεφαλής της ομάδας που συνέταξε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο.
Όπως ανακοίνωσε, αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο.
«Τίθεται υπόψιν των φορέων που έχουν αρμοδιότητα, όχι έγκρισης αλλά διατύπωσης γνώμης θετικής ή αρνητικής αλλά και του κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη ο οποίος θα μπει μέσα στο site του υπουργείου και θα δει όλα τα δεδομένα της μελέτης να διατυπώσει την θετική του ή την αρνητική του γνώμη πάνω σε αυτά που περιέχει η μελέτη».
Στη συνέχεια, όπως είπε, αναμένεται η έγκριση Προεδρικού Διατάγματος που δίνει τη δυνατότητα στον ΠΑΟΚ να κατασκευάσει ένα γήπεδο σε αυτή τη θέση.
Για να γίνει ένα γήπεδο, χρειάζεται η διάθεση, το χρήμα και οι κατάλληλες μελέτες.
100 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να κοστίσει το συνολικό έργο της ανάπλασης της αλάνας της Τούμπας μαζί με το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, σύμφωνα με τον κ. Δούμα.
«Για να γίνει ένα γήπεδο, χρειάζεται η διάθεση, το χρήμα και οι κατάλληλες μελέτες», επεσήμανε ο κ. Δούμας.
Το χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το καλοκαίρι του 2021 θα πρέπει να είναι έτοιμο το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο και το Προεδρικό Διάταγμα. Στη συνέχεια περι τους 6 μήνες θα διαρκέσει η διαδικασία τις αρχιτεκτονικές μελέτες και θα μπορεί να ξεκινήσει η κατασκευή μέσα στο 2022 με χρόνο αποπεράτωσης τα δύο με τρία χρόνια.
Πως θα γίνει η ανάπλαση της αλάνας της Τούμπας
«Έχουμε εμπόλεμη ζώνη κάθε φορά που γίνεται αγώνας, ανέφερε ο κ. Δούμας με αποκλεισμό της Κλεάνθους και κλείσιμο των γύρω δρόμων.
«Όλα αυτά τα θέματα αλλάζουν. Η υπογειοποίηση της Κλεάνθους δίνει άμεση πρόσβαση στο γήπεδο από τον υπόγειο χώρο. Δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί η πόλη, ανεξάρτητα αν πάνω από αυτήν γίνεται ένας μεγάλος αγώνας μεγάλης επικινδυνότητας, όπως θέλει να λέει η αστυνομία ή όχι.
Από την ώρα που σε αυτή τη χώρα θα αρχίσουν να γίνονται τέτοιου είδους επενδύσεις σε γήπεδα, η έννοια επικινδυνότητα από πλευράς φιλάθλων λογικά θα πρέπει να αλλάξει συμπεριφορές. Δεν πετάει κανείς δηλαδή τα λεφτά του για να έχει μια Βαγδάτη από πάνω του κάθε μέρα, όταν κάνει έναν αγώνα. Θα είναι πιο ήρεμα τα πράγματα, πιο κόσμια και πιο φίλαθλα πάνω απ΄ όλα».
«Άρα δεν έχουμε διακοπή της κυκλοφορίας», ανέφερε, «έχουμε συνεχείς ροές και έχουμε επίσης μια σειρά από εγκαταστάσεις και καινούργιες χωροθετήσεις, οι οποίες, αυτό το πράγμα που λέγεται γήπεδο, που αναγκαστικά κάποια στιγμή όταν νυχτώσει είναι μια σκοτεινή περιοχή γιατί δεν έχει χρήση, θα είναι μια εγκατάσταση η οποία θα έχει πολιτιστικές χρήσεις, εμπορικές χρήσεις, θα έχει όλη την ημέρα επισκεψιμότητα για χρήσεις όχι αθλητικές».
Αναβαθμίζεται το σύνολο της περιοχής
Όπως τόνισε ο κ. Δούμας, το έργο αυτό, «αναβαθμίζει το σύνολο της περιοχής. Αναδιοργανώνει με έναν καλύτερο τρόπο το σύνολο της παλιάς περιοχής της αλάνας της Τούμπας, παρά το γεγονός ότι είναι πρόσφατα φτιαγμένος με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Τον αναδιοργανώνει έτσι ώστε να λειτουργεί πιο ευχάριστα για τον πολίτη με μεγαλύτερες ασφάλειες, με καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες και μια φρέσκια διάθεση ανάπλασης.
Θα είναι ένα ωραίο αρχιτεκτονικά γήπεδο, σύγχρονο με σύγχρονες εγκαταστάσεις πρόσθετες των αθλητικών σε ένα περιβάλλον το οποίο θα είναι και αυτό σύγχρονο, βιοκλιματικό προς όφελος των ανθρώπων και των χρηστών που το χρησιμοποιούν.
Αναβαθμίζει μια παρά πολύ μεγάλη έκταση της πόλης με ακτίνα εξυπηρέτησης το σύνολο της πόλης. Σκεφτείτε πόσα event που μπορεί να γίνονται», ανέφερε.
Ακούστε εδώ όσα είπε ο κ. Δούμας στον Flash 99.4: