Στο «Τop 3» των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου βρίσκεται η Ελλάδα για το φετινό καλοκαίρι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε σε 12 αγορές – στόχους η Horwath HTL, συμβουλευτική εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουρισμό.
Την πρώτη θέση στη σχετική έρευνα καταλαμβάνει η Ισπανία (22,04%), με τη χώρα μας (15,01%) να βρίσκεται ελάχιστα πίσω από τη 2η Ιταλία (15,70%). Ακολουθούν κατά σειρά προτίμησης οι Πορτογαλία (12,12%), Κροατία (8,13%), Τουρκία (4,2%), Κύπρος (4,68%), Αίγυπτος (3,58%).
Ποιες περιοχές της Ελλάδας προτιμούν οι τουρίστες
Τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των τουριστών καταλαμβάνει η Χαλκιδική με ποσοστό 18,35% και ακολουθούν η Κρήτη (15,60%), η Σαντορίνη (13,76%), η Κέρκυρα & Μύκονος (11,93%) και η Ρόδος (11,01%). Άλλοι ελληνικοί προορισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είναι: άλλα νησιά Ιονίου (4,59%), άλλα νησιά των Κυκλάδων (3,67%), Κως (3,67%) και Πελοπόννησος (2,75%).
Από άλλα ερωτήματα της έρευνας, προέκυψε ότι τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνονται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια. Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό, το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλής για να ταξιδέψει με αεροπλάνο.
Παράλληλα το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για την διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα). Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων.
Τα βασικά κριτήρια επιλογής για το 2020
Τα βασικά κριτήρια επιλογής είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφτούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%), τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί (24,52%), καθώς και οι υποδομές υγείας των προορισμών. Κλασσικά κριτήρια επιλογής όπως τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%) και οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%) δεν φαίνεται να είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο του 2020.
Ο διευθυντής Ελλάδος της Horwath HT, Ξενοφών Πετρόπουλος υπογράμμισε ότι οι πρώτες αφίξεις του Ιουλίου θα αποτελέσουν το σημαντικότερο παράγοντα διαχείρισης της φήμης του ελληνικού τουρισμού, καθώς οι επισκέπτες θα επικοινωνήσουν την εμπειρία τους σε κοινωνικά δίκτυα, φίλους και γνωστούς. Η ετοιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών, θα θέσει τις βάσεις ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού εν όψει της τουριστικής περιόδου του 2021.
Δείτε επίσης: Τάσιος: «Πολεμικό» το κλίμα στον τουρισμό