Την υπόσχεση πως μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, 100 – 120 λεωφορεία θα κυκλοφορούν στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης, αριθμός που θα προκύψει μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, έδωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με μοναδικό θέμα συζήτησης τον ΟΑΣΘ. Η συνεδρίαση κινήθηκε σε υψηλούς τόνους, με εντάσεις, καταγγελίες και ολιγόλεπτες διακοπές προκειμένου να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Ο κ. Σταθόπουλος δεσμεύτηκε επίσης, πως το πρώτο τρίμηνο του 2020 θα βγει στον «αέρα» διαγωνισμός για τη μίσθωση επιπλέον 150 σύγχρονων και αντιρρυπαντικών λεωφορείων, που αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το φθινόπωρο του 2020. Αυτή τη στιγμή, ο στόλος του ΟΑΣΘ ανέρχεται σε 320 λεωφορεία, ενώ ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των κατοίκων είναι 500.
«Μετά την προσθήκη των 120 λεωφορείων τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2020, μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ θα φτάσουμε τα 440. Όμως δεν μας καλύπτει ο αριθμός, γιατί ο στόλος έχει γεράσει και το νέο έτος θα αποσυρθούν άλλα 90 παλιά αστικά. Άρα δεν επαρκούν για να φτάσουμε στο μαγικό αριθμό των 500 οχημάτων. Ο προγραμματισμός είναι να προστεθούν επιπλέον 150 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, σύγχρονα και αντιρρυπαντικά, μέχρι το φθινόπωρο του 2020», συμπλήρωσε ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών.
Ζέρβας: “Ντροπή για τη Θεσσαλονίκη να μην έχει μέσο μεταφοράς”
Την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης για τον ΟΑΣΘ, κήρυξε με εισήγηση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, χαρακτηρίζοντας «ντροπή» για την πόλη «να μην έχει ούτε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς».
«Η Αθήνα έχει έξι. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει. Απαιτείται λύση εδώ και τώρα» τόνισε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε ότι η πόλη βρίσκεται «σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και πως πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας, παραδέχθηκε πως τα προβλήματα είναι «πολλά και μεγάλα»: «Ναι, υπάρχουν προβλήματα σας παρακαλούμε όμως, μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ. Προφανώς χρειαζόμαστε μέσο μαζικής μεταφοράς», είπε ο κ. Σκόρδας, τονίζοντας πως δρομολογούνται διαγωνιστικές διαδικασίες για να δοθεί λύση στο συγκοινωνιακό της Θεσσαλονίκης.
«Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Συζητάμε για έναν γερασμένο στόλο, καθώς το 60% των οχημάτων είναι ηλικίας άνω των 15 ετών. Το 2018, αντί να γίνει προμήθεια νέων λεωφορείων, επιμηκύνθηκε η ζωή αυτών που κυκλοφορούσαν, στα 23 χρόνια», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ.
«Οδύσσεια» οι μετακινήσεις, είπαν πολίτες
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την κατάσταση που επικρατεί με τον ΟΑΣΘ, πραγματοποίησε η Πρωτοβουλία Εργαζομένων – Φοιτητών – Συνταξιούχων για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης. Μιλώντας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, η εκπρόσωπος της «Πρωτοβουλίας», Φωτεινή Σαλονικίδου, είπε πως ο λαός της πόλης καθημερινά υποφέρει και βιώνει μια οδύσσεια.
«Ζούμε ατελείωτες ώρες στις στάσεις, έναν συνωστισμό απάνθρωπο. Τόσα χρόνια, τόσες διοικήσεις, τόσες κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές πέρασαν και η άθλια κατάσταση δεν πάει άλλο. Φταίνε όλοι. Και οι τότε και οι σήμερα», τόνισε η κ. Σαλονικίδου.
Παρεμβάσεις στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ, έκαναν επίσης, η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου στη Βόρεια Ελλάδα, Μαρία Αντωνίου, δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος, εκπρόσωποι συλλογικοτήτων και μικρομέτοχοι του οργανισμού.