Γ. Καραγιάννης: «Αρχές 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό» (vd)

Της Μαρίας Βλάχου
Την ικανοποίηση του για την εξέλιξη των εργασιών του μετρό εξέφρασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης κατά τη σημερινή του επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη.

” Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βλέπουμε πως προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες. Η Αττικό Μετρό κάνει σοβαρή δουλειά ώστε να ξεκολλήσει ξανά το έργο , να είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος.Μετά και τη θετική γνωμοδότηση από το ΚΑΣ θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα οι μελέτες που χρειάζεται να γίνουν ώστε να προχωρήσουν η διαδικασία απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. ” τόνισε ο κ. Καραγιαννης.

propoli

 

Όπως υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών “Έχουμε τη γνωμοδοτική απόφαση του ΚΑΣ και περιμένουμε του υπουργείου Πολιτισμού και παρά πολύ γρήγορα υλοποιούμε αυτά που έχουμε πει ως κυβέρνηση ο,τι υποσχεθήκαμε  στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε εντός του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μέτρο”.

Ο κ. Καραγιάννης επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, τους σταθμούς Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο, Παπάφη κ το εργοτάξιο του μετρό στην Αγίας Σοφίας όπου και ξεναγήθηκε από τον πρόεδρο της πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιαο, τον γενικό διευθυντή Νίκο Κούρεμα και εκπροσώπους της εταιρείας.

Όπως είπε στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας Υποδομών σε λίγες μέρες στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα ξεκινήσει η μερική ηλεκτροδότηση ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες των τρένων.

Παράλληλα ο κ.Καραγιαννης τόνισε πως αποτελεί άμεση προτεραιότητα ο φορέας λειτουργίας του μετρό και πως εντός του έτους θα ξεκινήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να γίνει ο διαγωνισμός.

Όσον αφορά στη μελέτη για τα αρχαία της Βενιζέλου σημείωσε πως “εντός τετραμήνου θα είναι έτοιμη”.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιαος ερωτηθείς για το αν φοβάται προσφυγή ενάντια στην απόφαση του ΚΑΣ απάντησε πως ” έχουμε οπλίσει πολύ καλά την απόφαση που στείλαμε στο ΚΑΣ επί της βάσης της προηγούμενης απόφασης του ΣτΕ η οποία έκρινε ενδεδειγμένη λύση τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, οπότε δε φοβόμαστε να το αντιμετωπίσουμε”.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό χαρακτήρισε ως βη μύθο ότι υπάρχουν σταθμοί για παράδοση αλλά δεν υπάρχει τρένο τονίζοντας πως για να “λειτουργήσει τρένο πρέπει να τελειώσουν τα πάντα”.

Στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία κ. Καραγιάννης αφού επιθεώρησε τις εργασίες κατασκευής του έργου, στη συνέχεια ξεναγήθηκε και σε βαγόνι του μετρό. Στο αμαξοστάσιο είναι σταθμευμενοι πέντε συρμοί οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο εκτός συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Να σημειωθεί πως οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το κέντρο ελέγχου.

 

 

Loading