Γ. Ρακκάς: Το μετρό κόστισε στην πόλη ένα μνημόνιο ακόμα

“Το μετρό κόστισε στην πόλη ένα μνημόνιο παραπάνω. Δεν θυμάμαι τη Θεσσαλονίκη χωρίς λαμαρίνες και χωρίς εργοτάξια”, δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη “Μένουμε Θεσσαλονίκη“, Γιώργος Ρακκάς, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή “Απλά επικίνδυνοι”, μέσα από τη συχνότητα του Flash 99.4. Ο κ. Ρακκάς μίλησε για την πολύκροτη συμφωνία των Πρεσπών, για την τουρκική προκλητικότητα, καθώς και για τη στάση του δημάρχου απένατι στο ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου.

“Η Νέα Δημοκρατία δυσκολεύεται να λάβει ρόλο εθνικής ηγεσίας”

“Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν κινήθηκε όπως θα έπρεπε. Αυτό που φοβόταν ο κόσμος της Μακεδονίας και ευρύτερα όλη η ελληνική κοινωνία, είναι ότι ήταν ευκαιριακή η προεκλογική ταύτιση της Νέας Δημοκρατίας με το πνεύμα των συλλαλητηρίων, και ότι με την επάνοδό της στην εξουσία θα αλλάξει στάση. Αυτό φαίνεται από το γεγονός πως δεν έχει ξεκινήσει καν μια εκστρατεία σε διεθνές επίπεδο, ώστε να θέσει ξανά το ζήτημα της ελληνικότητας της Μακεδονίας και να προωθήσει την ιστορία μας. Έτσι θα μπορούσε να διαμορφώσει τις διπλωματικές προϋποθέσεις για την αλλαγή αυτής της επαίσχυντης συμφωνίας. Η Νέα Δημοκρατία που προέρχεται από έναν κύκλο ευρωκεντρικό, ο οποίος νόμιζε ότι ζούσε στις Βρυξέλλες, απέναντι σε γεωπολιτικά ζητήματα για την ύπαρξη και την ακεραιότητα της χώρας, δυσκολεύεται να λάβει ρόλο εθνικής ηγεσίας”.

propoli

“Τα βυζαντινά ευρήματα στη Βενιζέλου βοηθούν στο πλαίσιο αποτροπής του τουρκικού επεκτατισμού”

“Πιστεύω ότι ο δήμαρχος έκανε λάθος, όσον αφορά τον σταθμό Βενιζέλου. Ο ρόλος του είναι να πιέσει ώστε να έχουμε δύο πράγματα ολοκληρωμένα. Από τη μία να έχουμε το μετρό όσο το δυνατόν γρηγορότερα, και από την άλλη να αναδείξουμε τα βυζαντινά ευρήματα της Βενιζέλου. Υπάρχουν εθνικοί λόγοι για τους οποίους η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να αναδείξει τη βυζαντινή οδό της Βενιζέλου. Ο Ερντογάν έχει μια στρατηγική για να αυξήσει την επιρροή του στη Θεσσαλονίκη, παίζοντας το αφήγημα της οθωμανικής πόλης. Εδώ και χρόνια πιέζει για να αναβαθμίσει τα οθωμανικά μνημεία, όπως το Αλατζά Ιμαρέτ. Θέλει να περάσει την άποψη πως η μοναδική φορά που η Θεσσαλονίκη άκμασε, ήταν επί οθωμανικής κυριαρχίας, και ότι ένα οθωμανικό μέλλον εγγυάται ότι θα γίνει η πόλη όπως ήταν τότε. Το ότι βρέθηκε ένας δρόμος που δείχνει 1.000 χρόνια ελληνικής συνέχειας, βοηθάει στο πλαίσιο αποτροπής του τουρκικού επεκτατισμού. Θα πρέπει λοιπόν να το αξιοποιήσουμε”.

“Αντί να βρούμε μια λύση, επιλέγουμε τη διχόνοια”

“Ο δήμαρχος δεν θα έπρεπε να πάρει θέση υπέρ της μίας ή της άλλης άποψης. Αν αποσπαστούν τα αρχαία κανείς δεν εγγυάται ότι από κάτω δεν βρίσκονται άλλα των ελληνιστικών χρόνων. Επίσης, οι μελέτες έδειξαν πως ο σταθμός έχει προβλήματα ασφαλείας και χωροταξικά. Αντί να βρούμε μια λύση, επιλέγουμε τη διχόνοια και την σύγκρουση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης”.

Αναλυτικά όσα είπε ο κ. Ρακκάς εδώ:

Loading