Για το δύσκολο επάγγελμα των αυτοκινητιστών φορτηγών και τον τιτάνιο αγώνα που δίνουν εν μέσω κορονοϊού προκειμένου η χώρα μας να έχει επάρκεια σε είδη πρώτης ανάγκης μίλησε στον Flash99,4 και την εκπομπή «Απλά Επικίνδυνοι» ο πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) , Απόστολος Κενανίδης.
«Σήμερα δίνεται ένας τιτάνιος αγώνας από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και από αυτούς που βρίσκονται πίσω από τα παραβάν, τους μεταφορείς. Αυτοί που μεταφέρουν τα προϊόντα για να διατηρούν ανοιχτά τα νοσοκομεία και την αγορά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κενανίδης.
Όπως είπε ο πρόεδρο της ΟΦΑΕ οι μεταφορείς προμηθεύονται τα περισσότερα προϊόντα από χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία και δε γνωρίζουν στις φορτοεκφορτώσεις ποιον έχουν απέναντί τους, αν είναι φορέας του ιού ή όχι.
«Ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων τρομάζει στην ιδέα να πάει σε αυτές τις χώρες. Προσπαθούμε με όσα μέτρα έχουμε να τους ενθαρρύνουμε και να τους πείσουμε ότι πρέπει να διατηρήσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα ανοιχτή. Αν δεν κάνουμε αυτές τις μεταφορές για ιατροφαρμακευτικό υλικό, τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης πραγματικά θα λιμοκτονήσουμε», επεσήμανε.
Και ο κλάδος των μεταφορέων αυτοκινητιστών, με απόφαση της κυβέρνησης ανήκει σε αυτούς που πλήττονται λόγω της υγειονομικής κρίσης « Μας ικανοποίησε η απόφαση της κυβέρνησης να ενταχθούμε και εμείς στα μέτρα» είπε.
Αναφερόμενος στα προβλήματα του κλάδου ο κ. Κενανίδης τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη οδηγών, ήδη πριν εκδηλωθεί η οικονομική κρίση στη χώρα μας, αλλά σήμερα το πρόβλημα είναι πιο έντονο.
«Είναι ένα πρόβλημα που το αντιμετωπίζουν σε όλες τις χώρες. Χιλιάδες οδηγοί ζητούνται σε όλη την Ευρώπη. Το επάγγελμα μας είναι δύσκολο. Είμαστε μακριά από τις οικογένειές μας. Σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και τα παιδιά μας αρνούνται να ακολουθήσουν το επάγγελμα. Χιλιάδες είναι οι οδηγοί προς ζήτηση σε όλη την Ευρώπη».
Μάλιστα είπε πως μόλις ότι σήμερα οι μεταφορείς που ασχολούνται με την διατροφική αλυσίδα και με υγειονομικό υλικό γενικότερα είναι ελάχιστοι, ούτε το 10%.
«Σήμερα δουλεύουν μόνο αυτά τα φορτηγά που προσπαθούν να έχουν σε επάρκεια την αγορά. Σχεδόν το 90% των μεταφορικών επιχειρήσεων έχουν κλείσει. Μιλάμε για 36.000 φορτηγά» είπε.
Παράλληλα ο κ. Κενανίδης είπε ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος «έγινε τόσο βίαια και προκάλεσε και αυτή μια μεγάλη ζημιά στο χώρο. Από τότε περνάμε πολύ δύσκολες στιγμές».
Ακόμη, ανέφερε ότι τα αυτοκίνητα είναι άνω των 19 ετών. “Λόγω της οικονομικής ο κλάδος υπέστη σαρωτικές αλλαγές. Σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα να αντικατασταθούν τα οχήματα. Η κυβέρνηση πρέπει να βοηθήσει τον κλάδο να ορθοποδήσει» σημείωσε.