Στο σχέδιο οδικής πνοής στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ανάπλαση της οδού Ανδρέα Παπανδρέου, του δήμου Κορδελιού – Ευόσμου και το οποίο υλοποιεί ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου, αναφέρθηκε ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.
Μιλώντας στον Flash 99.4 και στην εκπομπή «απλά επικίνδυνοι», ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε αρχικά πως η σημερινή κατάσταση της Α. Παπανδρέου, «υποβαθμίζει την εμπορικότητα του δρόμου. Δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί η τοπική αγορά».
Η Ανδρέα Παπανδρέου
Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε, πως ο σχεδιασμός του οδοστρώματος είναι τέτοιος που ενθαρρύνει την ανάπτυξη διπλής στάθμευσης και αυτό γίνεται καταχρηστικά όλη την ημέρα και σε όλες τις ώρες.
«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια μεσαία διαχωριστική νησίδα, η οποία θα αυτορυθμίσει την κυκλοφορία στην πραγματικότητα. Θα αποθαρρύνει την παράνομη διπλή στάθμευση, στο βαθμό μάλιστα που προσφέρεται στάθμευση επι της οδού. Και την ίδια στιγμή θα αναζωογονήσουμε και το επίπεδο οδικής ασφάλειας και την προστασία των πολιτών».
Όπως είπε θα τοποθετηθούν κολονάκια στη βάση της προσωρινής διευθέτησης και στη συνέχεια η παρέμβαση θα πάρει μόνιμα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά με μια νησίδα.
«Πρέπει ένας δρόμος καλοσχεδιασμένος να πάρει μια Ευρωπαϊκή μορφή. Με τα πιο μεγάλα πεζοδρόμια τα οποία πρέπει να τα αναδείξουμε», ανέφερε.
«Ουσιαστικά στραγγαλίζεται ένας πάρα πολύ σημαντικός οδικός άξονας, ο οποίος δίνει ζωή, πνοή, οικονομία και εμπορική τόνωση στην περιοχή».
Δημοτικό πάρκινγκ
Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινίδης, ο στόχος είναι να λειτουργήσει και το δημοτικό πάρκινγκ και να διευρυνθεί και η ελεγχόμενη στάθμευση παρα την οδό. Υπενθυμίζεται ότι η χωρητικότητα του είναι 120 θέσεων.
«Θα δοθεί η δυνατότητα μέσα από ένα εύλογο πολύ χαμηλό κόμιστρο της τάξης του 1 ευρώ, να μπορούν και οι έμποροι και οι κάτοικοι και οι επισκέπτες να αφήνουν το αυτοκίνητο τους για λίγο χρονικό διάστημα».
Πρόγραμμα βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρυθμίσεων
«Υπάρχουν τα στρατηγικά πλάνα, ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης. «Σε λίγο θα ξεκινήσει το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας του δήμου Κορδελιού – Ευόσμου, το οποίο χρηματοδοτείται από την κεντρική κυβέρνηση. Θα είναι δηλαδή ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο θα καθορίζει το πως θα κινηθεί τα επόμενα χρόνια τις επόμενες δεκαετίες ο δήμος, στη βάση της λογικής της βιώσιμης κινητικότητας, της αειφορίας, της περιβαλλοντικής συνοχής».
Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες, ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και σε άλλους προβληματικούς άξονες όπως είναι η Μ. Αλεξάνδρου.
«Επιδιώκουμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα οδικής ασφάλειας που υπάρχουν σε κόμβους με τη δημιουργία κυκλικών κόμβων. Αναβάθμιση κυκλοφοριακής σήμανσης, ώστε να είναι εργονομική και φιλική προς τους επισκέπτες».
Η πλατεία του Ευόσμου
Αναφερόμενος στην πλατεία του Ευόσμου, που προσελκύει χιλιάδες κόσμου με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και την εμπορική δραστηριότητα, γύρω από αυτήν, ο κ. Κωνσταντινίδης είπε:
«Αυτήν εμείς πρέπει να την επενδύσουμε με μέτρα που ακολουθούν την ευρωπαϊκή αίσθηση των πραγμάτων. Δηλαδή τον Εύοσμο αφού έχει καταστεί ένα τέτοιο κέντρο της Δυτικής Θεσσαλονίκης, πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε με τεχνικές που αντιμετωπίζει και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη τις κεντρικές της περιοχές».
Ποδηλατόδρομοι
Ο συγκοινωνιολόγος του δήμου Κορδελιού – Ευόσμου, μίλησε και για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων με σημείο αναφοράς την οδό Αντώνη Τρίτση.
«Ένας ποδηλατόδρομος θα μπορούσε να ενταχθεί μέσα στο δήμο Κορδελιού – Ευόσμου και θα μπορούσε μάλιστα από εκείνο το σημείο, χρησιμοποιώντας διάφορους άξονες να μπορεί να φτάνει μέχρι και το κέντρο της πόλης και την παραλία», υπογράμμισε και συμπλήρωσε, «αυτές είναι οι σύγχρονες λογικές που θα πρέπει από εδώ και πέρα να μας απασχολήσουν».
Ακούστε όσα είπε ο κ. Κωνσταντινίδης στον Flash 99.4