Νέα νομοθεσία για ασφαλέστερο και σύγχρονο σιδηρόδρομο

Νέα νομοθεσία για ασφαλέστερο και σύγχρονο σιδηρόδρομο

Το νομοσχέδιο βάζει τα θεμέλια για έναν σιδηρόδρομο πιο ασφαλή, πιο σύγχρονο, πιο αξιόπιστο. Χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς υπερβολές και κυρίως με σεβασμό στους πολίτες που περιμένουν να δουν αλλαγές στην πράξη, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εξειδικεύοντας τα μέτρα για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί ριζικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου. Εισάγει μια δέσμη μέτρων άμεσης εφαρμογής που ενισχύουν τη σιδηροδρομική ασφάλεια, δίνοντας έμφαση στην αναδιοργάνωση των φορέων και την ενίσχυση της λογοδοσίας.

Το νομοσχέδιο βασίζεται σε τρεις πυλώνες παρέμβασης: Νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου, Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Προσωπικού Σιδηροδρόμου, και Σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ / Ταχεία στελέχωση ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Το σύνολο των διατάξεων θα τεθεί το προσεχές διάστημα σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο την άμεση έναρξη εφαρμογής.

Ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για την ουσιαστική αναβάθμιση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Πρόκειται για ένα πλάνο με χρονοδιάγραμμα, συγκεκριμένες δράσεις και εργαλεία ελέγχου.

Αναλυτικά τα μέτρα του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση επιπέδου ασφάλειας του σιδηροδρόμου περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, την εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων παρακολούθησης και την υποχρεωτική εκπαίδευση του προσωπικού.

Η πλατφόρμα railway.gov.gr θα προσφέρει real-time παρακολούθηση όλων των αμαξοστοιχιών και σταθμών, με μια νέα υποδομή που θα επιτρέπει την άμεση απόκριση σε περιστατικά.

Το νομοσχέδιο εισάγει επίσης την υποχρεωτική εγκατάσταση κάμερας σε κρίσιμες υποδομές, καθώς και ηλεκτρονικό σύστημα real-time alerts για παραβάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης.

Ο νέος ΟΣΕ θα μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, με στόχο την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα στις διαδικασίες προσλήψεων και προμηθειών.

Η αναδιοργάνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, καθώς και η κατάρτιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης, είναι επίσης κρίσιμα μέτρα που προβλέπει το νομοσχέδιο.

Σε σχέση με την Hellenic Train, ο υπουργός τόνισε ότι θα εξεταστεί η σύμβαση με την εταιρεία για νέα τρένα.

Loading

Play