Το 99% των μαθητών Γ’ λυκείου πηγαίνει φροντιστήριο

Οι 99 στους 100 μαθητές λυκείου στην Ελλάδα καταφεύγουν σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερα μαθήματα, αποκαλύπτει η έκθεση του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα».

 

Στη σχετική λίστα ακολουθούν η Κορέα, με το ποσοστό μαθητών που πηγαίνουν σε φροντιστήριο να ανέρχεται σε 90% και η Κίνα, με αντίστοιχο ποσοστό 85%.

Η πρόεδρος προσωπικού του ΟΟΣΑ για το “παράλληλο σύστημα”

Η πρόεδρος προσωπικού του ΟΟΣΑ Γκαμπριέλα Ράμος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η παραπαιδεία στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα». Τόνισε ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η ποιότητα προσφοράς των σχολικών μαθημάτων στο σχολείο για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, όπως επίσης να υπάρχει υποστήριξη στους μαθητές που δεν έχουν τόσο υψηλές επιδόσεις με μαθήματα μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου».

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

«Είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η αξιολόγηση και οι διαδικασίες θα πρέπει να δημιουργηθούν σε στενή συνεργασία με του καθηγητές και τα εργασιακά συνδικάτα ούτως ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μην τα βλέπουν ως μια τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο και δεν αναγνωρίζουν τις περιπλοκότητα και τις προκλήσεις οι οποίες υπάρχουν στο επάγγελμα».

Τι ζητά ο ΟΟΣΑ

Ο ΟΟΣΑ ζητά να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και να ενισχυθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση καθώς ο προϋπολογισμός για την παιδεία την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 36%.

Όσον αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζητά αλλαγή ή ακόμα και κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων κια προτείνει ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών -και όχι μόνο σε μια εξέταση.