Β. Γάκης για ποδηλατόδρομους: «Από το Σεπτέμβριο θα αρχίσουν τα προβλήματα»

Β. Γάκης για ποδηλατόδρομους: «Από το Σεπτέμβριο θα αρχίσουν τα προβλήματα»

Για τους νέους ποδηλατοδρόμους οι οποίοι δόθηκαν στην κυκλοφορία στις Λεωφόρους Νίκης και Κωνσταντίνου Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη, μίλησε στο politic radio μέσα από τη συχνότητα του Flash 99,4 και την εκπομπή «Απλά Επικίνδυνοι» ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης.

Συγκεκριμένα στην αρχική του τοποθέτηση αναφορικά με τα παράπονα που ακούγονται από τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, ο κ. Γάκης, τόνισε πως «θέλω να ξεκαθαρίσω ότι προσωπικά είμαι υπέρμαχος των εναλλακτικών μέσω μεταφοράς αλλά και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τα οποία και χρησιμοποιώ για να πάω στη δουλειά μου. Είμαι κάτοικος του κέντρου, δεν χρησιμοποιώ αυτοκίνητο επειδή θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να επιβαρύνω την κυκλοφορία για μικρές αποστάσεις και ίσως είναι λίγο ακραίο, αλλά είμαι από τους λίγους δημοτικούς συμβούλους που όταν συζητάμε για τις καταστάσεις στα λεωφορεία και όλα τα σχετικά, είμαι από τους πιο ειδικούς γιατί το βιώνω καθημερινά.

Από εκεί και πέρα σαφώς και είμαι υπέρ της χρησιμοποίησης και της επέκτασης των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, όμως το να χαράξουμε έναν ποδηλατόδρομο οπουδήποτε, θα πρέπει να είναι προϊόν μιας ολοκληρωμένης μελέτης, κάποιων μετρήσεων που απαιτούνται από συγκοινωνιολόγους, και διαβούλευσης στην οποία θα κατατεθούν απόψεις διαφορετικές, πολύ συχνά συγκρουόμενες, όχι μόνο από τους ενδιαφερόμενους αλλά και από ανθρώπους του πανεπιστημίου, από επιστημονικές ομάδες ή ακόμα και από τις ομάδες των πολιτών που πρέπει να προετοιμάσουμε για το έργο, έτσι ώστε να μπορέσουν να το ενστερνιστούν όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η διαβούλευση αυτή, έγινε περισσότερο με τη μορφή προσχημάτων τυπικών από μέρους της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και λιγότερο με τη μορφή της ουσίας. Η εκπρόσωπος της δικής μας παράταξης η κ. Αηδονά, που συμμετείχε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής είχε πάρα πολύ σοβαρές ενστάσεις σ’ ότι αφορά τη μελέτη που εκπονήθηκε, κάτι που έγινε σε σύντομο χρονικό διάστημα για τη λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή στην οποία δεν ελήφθησαν υπόψη κάποια σημαντικά στοιχεία.

Πρώτον, το θέμα των στάσεων των λεωφορείων, πως θα κινούνται αυτά και που θα σταματούν. Σας θυμίζω ότι η συγκεκριμένη λεωφόρος είναι μια από τις βασικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης. Επίσης τι θα γίνεται κάθε Σάββατο όταν θα πραγματοποιείται η λαϊκή αγορά και θα έχουμε σοβαρά προβλήματα από την πολυκοσμία. Θα μπορούσα να θέσω και το ζήτημα των παρκαρισμένων αυτοκινήτων, εάν είχε γίνει μια σχετική μελέτη και πρόβλεψη για τα ΙΧ των μονίμων κατοίκων, όμως ακόμη και αν δεχτώ ότι δεν θα πρέπει οι πολίτες να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, θα πρέπει να τους προτείνεις την εναλλακτική λύση.

Θα ήθελα να θυμίσω ότι παρόμοιο μέτρο εφαρμόζεται και στο κέντρο των Αθηνών, αλλά στη ζώνη που εφαρμόζεται υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές στάσεις του Μετρό. Δηλαδή η Αθήνα εκτός από τα λεωφορεία και τα ταξί, έχει Μετρό, έχει τα τραμ, έχει εναλλακτικές λύσεις για την κίνηση των πολιτών. Εδώ, αν δεν χρησιμοποιήσεις ταξί ή λεωφορείο, μόνο το ΙΧ μπορεί να χρησιμοποιήσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργούνται συχνά μποτιλιαρίσματα στη λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή».

Για το θέμα της ασφάλειας που τίθεται στο νέο ποδηλατόδρομο της λεωφόρου Νίκης, ο Βασίλης Γάκης επεσήμανε πως «το πρόβλημα αυτό το συναντούμε όπου υπάρχει προδηλατόδρομος. Είναι όμως διττό. Έχει να κάνει και με τη συμπεριφορά των οδηγών αυτοκινήτου που θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό το δεδομένο, αλλά και των ποδηλατών/ισσών. Ωστόσο, χωρίς να είμαι ειδικός, έχω δει δύσκολες καταστάσεις στη Λ. Νίκης και μάλιστα σε μια περίοδο που δεν είναι έντασης κυκλοφορίας οχημάτων. Από το Σεπτέμβριο που θα αρχίσουν να επιστρέφουν οι πολίτες, τότε θα μπορέσουμε να αντιληφθούμε τον όγκο του προβλήματος που δημιουργείται».

Σε ερώτηση γιατί ο Κωνσταντίνος Ζέρβας δείχνει να βιάζεται σε ορισμένα ζητήματα, ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» συμπλήρωσε πως «αυτό δεν μπορώ να το ξέρω. Αυτό πρέπει να το ρωτήσετε στον ίδιο. Εγώ έχω ακούσει διάφορες εξηγήσεις όπως ότι θα πρέπει να ενισχύσουμε τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς των πολιτών, με το οποίο συμφωνώ αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε πρωτίστως την ασφάλεια τους. Έχω ακούσει επίσης ότι επικοινωνιακά έπρεπε να παρουσιάσει αυτή την αρχική του στόχευση, που δεν μπορώ να καταλάβω την επικοινωνιακή πολιτική είναι αυτή όταν υπάρχουν πάρα πολλές διαμαρτυρίες για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η διάνοιξη. Παρ’ όλα αυτά για κάθε τι καινούργιο που γίνεται στην πόλη είναι φυσικό να υπάρχουν αντιδράσεις».

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Β. Γάκη στον Flash 99,4:

Δείτε επίσης: Κουρτίδης: Ακίνδυνοι οι ψεκασμοί για τους κατοίκους

Loading

Play