Απεργία ΠΝΟ: Χωρίς πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου – Οι συνομιλίες για αύξηση αποδοχών ναυτικών απέτυχαν

Απεργία ΠΝΟ: Χωρίς πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου – Οι συνομιλίες για αύξηση αποδοχών ναυτικών απέτυχαν

Η ΠΝΟ προγραμματίζει απεργία και ζητά αύξηση μισθών και βελτίωση συνθηκών εργασίας για τους ναυτεργάτες. Σήμερα Τετάρτη 2 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ. Η συνάντηση είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Η ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας. Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν συζήτησε την αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας. Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές.

Ενώ η ΠΝΟ κατήγγειλε πως η Κυβέρνηση προετοιμάζει βοήθεια στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την πράσινη μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στη σχετική νομοθεσία. Επίσης, αρκετά μέλη της ΠΝΟ σημείωσαν πως μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, υπονοώντας τα υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και την απουσία ρυθμίσεων για τους καταναλωτές.

Έτοιμη για απεργία δηλώνει η ΠΝΟ. Πρόσφατα, η ΠΝΟ κατήγγειλε την κατά συρροή μη πληρωμή τρίωρων υπερωριών σε κάθε βάρδια από συγκεκριμένη εταιρεία. Λύση στους εποχιακούς ναυτεργάτες και τις απολύσεις χωρίς αποζημιώσεις ζητά η ΠΝΟ.

Στα εργασιακά ζητήματα που ανέφερε η ΠΝΟ, περιλαμβάνεται το καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50, με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, καθώς επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, καθιστώντας πολλούς από αυτούς εποχιακούς ναυτεργάτες.

Οι ναυτεργάτες χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα για την ανανέωση της ΣΣΕ και την αύξηση 12% πως όλοι είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά. Οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης, το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Κατόπιν όλων αυτών, η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια, προφανώς για την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η ΠΝΟ απαιτεί την κατάργηση του Ν.41/50, την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

Οι ναυτεργάτες ζητούν τέλος το αυτονόητο: την μη έγκριση δρομολογίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τον Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας, υπογραμμίζοντας τα ζητήματα ασφαλείας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, κλείνει την ανακοίνωσή της η ομοσπονδία.

Loading