Βελτίωση μεταφορών στην Αθήνα με νυχτερινές λεωφορειακές γραμμές και νέα δρομολόγια στα ΜΜΜ. Αύξηση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών, παράταση στη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, καθώς και καθιέρωση νέων δρομολογίων θα περιλαμβάνονται στον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας.
Στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, που εκπονεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025, θα πραγματοποιηθούν σημαντικές αλλαγές κυρίως στις γραμμές των αστικών λεωφορείων. Όπως επισημαίνεται, στόχος είναι να επανακαθοριστεί η λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για την επόμενη εικοσαετία με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των ΜΜΜ, ώστε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και προαστιακός να λειτουργούν συμπληρωματικά.
Στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται η απελευθέρωση των πεζοδρομίων από τα εμπόδια και η αποκατάσταση της προσβασιμότητας στις στάσεις των λεωφορείων και τρόλεϊ. Η πρόσβαση των ανθρώπων με αναπηρία στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι αδύνατη λόγω εμποδίων, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για έναν πιο προσβάσιμο αστικό χώρο.
Ο ΟΑΣΑ θα έχει αύριο Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, ενημερωτική συνάντηση με τους δημάρχους της Αττικής για τις λεπτομέρειες του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη, ο οποίος θα ενσωματώνει και τα ταξί, προβλέποντας σημεία χωροθέτησης για νέες πιάτσες. Επίσης, θα εξεταστούν οι ποδηλατόδρομοι, τα σημεία στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα οχήματα μικροκινητικότητας.
Η μελέτη του ΟΑΣΑ διερευνά την κατάσταση στην Αθήνα και θα καταγράφει τις μετακινήσεις των επιβατών για την αναδιάταξη των γραμμών των λεωφορείων. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται η αύξηση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών και η παράταση της λειτουργίας των μέσων σταθερής τροχιάς, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της πόλης.
Ανάμεσα στους σχεδιασμούς είναι και η διεύρυνση της εποπτείας του ΟΑΣΑ σε όλες τις μεταφορές στην Αττική, ώστε να διορθωθούν σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Για το άμεσο μέλλον, η ιδέα του ζωνικού εισιτηρίου φαίνεται να εγκαταλείπεται, με προτάσεις να διαφοροποιηθεί το κόστος ανάλογα με τη συχνότητα και ώρα χρήσης των ΜΜΜ.
Η πρόθεση είναι να μην επιβαρύνονται οι μόνιμοι χρήστες, αλλά να ενθαρρυνθούν οι περιστασιακοί μέσω διαφορετικών τιμών, όπως γίνεται στο Λονδίνο, ώστε να ελαφρυνθούν οι ώρες αιχμής. Σήμερα, με τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας της Αθήνας, μετακινούνται περίπου 1 εκατ. επιβάτες την ημέρα, ενώ οι περιστασιακοί φτάνουν περίπου τις 50.000.