Βελτίωση δημόσιων συγκοινωνιών: Προτιμούν τα apps και ζητούν διαφάνεια στους τιμοκαταλόγους οι επιβάτες
freepik

Βελτίωση δημόσιων συγκοινωνιών: Προτιμούν τα apps και ζητούν διαφάνεια στους τιμοκαταλόγους οι επιβάτες

Ανακαλύψτε τις προτιμήσεις των επιβατών στις δημόσιες συγκοινωνίες και την ανάγκη για διαφάνεια στις τιμές.

Με γενικά χαμηλές βαθμολογίες αξιολογούνται οι δημόσιες συγκοινωνίες σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ). Συμμετέχοντες στην έρευνα, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με το fyi.news και την υποστήριξη της Uber, ήταν οι κάτοικοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, παρότι τα ταξί μπορεί να μην είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις, είναι καθοριστικής σημασίας για τη σύνδεση των κατοίκων με κομβικά σημεία της πόλης.

Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη, το 27% βασίζεται στα ταξί για μεταφορές προς και από το αεροδρόμιο και τον σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ στην Αθήνα, το 6% επιλέγει ταξί για μεταφορές προς τους τερματικούς σταθμούς.

Η ευέλικτη τιμολόγηση βάσει ζήτησης συγκέντρωσε επίσης σημαντικό ποσοστό, με το 40% στη Θεσσαλονίκη και το 49% στην Αθήνα να την προτιμά.

Η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη βελτίωσης στις δημόσιες συγκοινωνίες και αναδεικνύει τη δυνατότητα για τη συνεργασία των ταξί και των υπηρεσιών ride-sharing, ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο ολοκληρωμένο δίκτυο αστικής βιώσιμης κινητικότητας σε συνέργεια και με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ ανέλαβε την υλοποίηση της έρευνας στο πλαίσιο της πολιτικής του για απόδοση των ερευνητικών δραστηριοτήτων του και των αποτελεσμάτων της έρευνας στην κοινωνία και την οικονομία. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν την ανάγκη τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τους επιβάτες και ταυτόχρονα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ενοποιημένο περιβάλλον βιώσιμης κινητικότητας, όπου ο χρήστης ανάλογα με τις ανάγκες και τους σκοπούς μετακίνησης του θα μπορεί να χρησιμοποιεί εύκολα και γρήγορα συνδυασμό λεωφορείων, μετρό, τραμ, κοινόχρηστων μέσων και ταξί. Αυτό απαιτεί έναν νέο ενοποιημένο σχεδιασμό και τη συνεργασία μεταξύ των παρόχων και των φορέων συγκοινωνιακού έργου.

Loading

Play