Η Γαλλία θα δοκιμάσει για έναν μήνα τα μέτρα που προετοιμάζει για την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε οι εταιρείες της να είναι πλήρως προετοιμασμένες ενόψει του Brexit της 31ης Οκτωβρίου, ακόμη και αν αυτό γίνει χωρίς συμφωνία με τις Βρυξέλλες.
Ο υπουργός Ζεράλ Νταρμανέν, που είναι αρμόδιος για τα τελωνεία, συναντήθηκε σήμερα στο Καλαί με τον Μάικλ Γκοβ, τον Βρετανό υπουργό που έχει αναλάβει να συντονίσει τον σχεδιασμό ενός Brexit χωρίς συμφωνία, για να του δείξει πώς προετοιμάζεται η Γαλλία.
Για έναν μήνα, οι γαλλικές αρχές θα ενεργούν σαν να είχε ήδη συμβεί το Brexit, για να διασφαλίσουν ότι θα είναι έτοιμες μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. “Προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο. Προετοιμαζόμαστε για ένα Brexit χωρίς συμφωνία, που είναι το πιθανότερο σενάριο σήμερα”, είπε ο Γάλλος υπουργός, χωρίς να διευκρινίσει όμως το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η “γενική δοκιμή”.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον έχει δεσμευτεί ότι η χώρα του θα αποχωρήσει από την ΕΕ στις 31 Οκτωβρίου, ανεξάρτητα αν μέχρι τότε έχει επιτευχθεί μια συμφωνία ή όχι. Οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις και θα σχηματιστούν ουρές από φορτηγά που θα μεταφέρουν προϊόντα στα σύνορα της Βρετανίας με την ΕΕ. Η βρετανική κυβέρνηση πάντως διαβεβαιώνει ότι αν συμβεί ένα Brexit χωρίς συμφωνία, τα περισσότερα αγαθά από την ΕΕ θα εισάγονται στη Βρετανία με τους ελάχιστους δυνατούς τελωνειακούς ελέγχους για τουλάχιστον τρεις μήνες.
Ο Νταρμανέν είπε ότι θα κινητοποιηθούν περίπου 700 τελωνειακοί υπάλληλοι ενώ οι εταιρείες θα υποχρεωθούν να δηλώνουν διαδικτυακά τα προϊόντα που στέλνουν, πριν να φτάσουν στα σύνορα. “Αν βρίσκεστε στη Γκρενόμπλ (ανατολική Γαλλία) και είστε μια μικρή ή μεσαία εταιρεία και εξάγετε στη Βρετανία, τώρα θα πρέπει να δηλώνεται τα πάντα διαδικτυακά”, είπε φέρνοντας ένα παράδειγμα. Εφόσον η γραφειοκρατική δουλειά έχει γίνει εκ των προτέρων, τα φορτηγά θα περνούν γρηγορότερα τα σύνορα, εξήγησε.
Σύμφωνα με τον Νταρμανέν, οι υπηρεσίες του είναι έτοιμες να διαχειριστούν τους νέους δασμούς και τους ελέγχους. “Θέλουμε να κάνουμε τα πράγματα όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα”, είπε, τονίζοντας ότι η αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση της διαδικασίες θα βοηθήσει στην ομαλή κίνησης της κυκλοφορίας στα λιμάνια, ώστε να μην δημιουργηθούν τεράστια μποτιλιαρίσματα στο Καλαί.
Οι γαλλικές αρχές δαπάνησαν 6 εκατομμύρια ευρώ για να χτίσουν νέα κτίρια και πάρκινγκ στην πόλη, ενώ έχουν ενισχύσει τις υποδομές και σε άλλα λιμάνια, όπως στη Χάβρη και τη Λα Ροσέλ.
Η Γαλλία εξάγει τεράστιες ποσότητες κρασιών, οινοπνευματωδών και γαλακτοκομικών προϊόντων στη Βρετανία.