Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για νέους αγοραστές βαν από την ΕΕ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων πρωτοστατούν στη μετάβαση των οδικών μεταφορών προς την κλιματική ουδετερότητα, εισάγοντας οχήματα τελευταίας τεχνολογίας με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες, η ευρεία υιοθέτησή τους στην αγορά κινδυνεύει, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) συνέταξε μια επισκόπηση των τρεχόντων οχημάτων μηδενικών εκπομπών που είναι διαθέσιμα σήμερα ή θα κυκλοφορήσουν σύντομα στην αγορά. Τα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο είναι η δεύτερη σημαντική τεχνολογία μηδενικών εκπομπών και τα πρώτα φορτηγά βρίσκονται ήδη σε λειτουργία σήμερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ