Αυξήσεις στις τιμές για Shein και Temu μετά το Πάσχα λόγω νέων δασμών στις ΗΠΑ

Αυξήσεις στις τιμές για Shein και Temu μετά το Πάσχα λόγω νέων δασμών στις ΗΠΑ

Πιο ακριβά θα είναι τα δέματα από τις δημοφιλείς κινεζικές πλατφόρμες Shein και Temu για τους καταναλωτές στις ΗΠΑ, καθώς από τις 25 Απριλίου τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ στις εισαγωγές από την Κίνα.

Όπως ενημέρωσαν οι δύο εταιρείες τους πελάτες τους, οι αυξήσεις οφείλονται στην άνοδο των λειτουργικών εξόδων εξαιτίας των «αλλαγών στο διεθνές εμπορικό πλαίσιο», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Και οι δύο προανήγγειλαν «προσαρμογές τιμών», διατηρώντας παράλληλα τη δέσμευση να περιορίσουν, όσο είναι εφικτό, τον αντίκτυπο στους καταναλωτές.

Η ανακοίνωση έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η δημοτικότητα των δύο πλατφορμών στις ΗΠΑ υποχωρεί αισθητά. Το Temu, που μέχρι πρόσφατα συγκαταλεγόταν στις πέντε κορυφαίες εφαρμογές του Apple Store, βρίσκεται πλέον στην 75η θέση. Η Shein έχει πέσει από την 15η στην 58η.

Η αλλαγή στη φορολογική πολιτική ξεκίνησε με την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο, ο οποίος αύξησε τους δασμούς έως και 145% για πολλά εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα. Επιπλέον, κατήργησε τη λεγόμενη εξαίρεση “de minimis” που ίσχυε για εισαγωγές αξίας κάτω των 800 δολαρίων — μια ρύθμιση που είχε διευκολύνει σημαντικά την άνοδο των Shein και Temu στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές, πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια πακέτα εισήχθησαν στη χώρα το 2023 υπό αυτό το καθεστώς, από μόλις 140 εκατομμύρια το 2013.

Η κατάργηση της εξαίρεσης, σε συνδυασμό με τους υψηλούς δασμούς, οδηγεί τις εταιρείες σε αναθεώρηση των στρατηγικών τους. Ήδη, Shein και Temu έχουν περιορίσει σημαντικά τις διαφημιστικές δαπάνες τους στις ΗΠΑ. Ειδικότερα, η Temu φέρεται να έχει απενεργοποιήσει πλήρως τις διαφημίσεις της στο Google Shopping, ενώ έχει μειώσει τη διαφημιστική της δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά 31% σε διάστημα δύο εβδομάδων. Η Shein μείωσε αντίστοιχα τη διαφημιστική της δαπάνη κατά 19%.

Παρά την πτώση, άλλες κινεζικές εφαρμογές λιανικής όπως η DHgate και το Taobao της Alibaba διατηρούν ισχυρή παρουσία στις κορυφαίες θέσεις των App Stores.

Εν μέσω αυτών των εξελίξεων, οι Shein και Temu καλούν τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους πριν τεθούν σε ισχύ οι αυξήσεις, τονίζοντας ότι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να διατηρήσουν τις τιμές σε προσιτά επίπεδα.

Πάντως, ειδικοί στις εφοδιαστικές αλυσίδες επισημαίνουν πως οι τελωνειακές υπηρεσίες των ΗΠΑ δεν είναι έτοιμες να διαχειριστούν την τεράστια αύξηση σε δασμολογημένες αποστολές, γεγονός που ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Η εξαίρεση “de minimis” είχε στόχο την ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας και την προστασία των καταναλωτών. Η κατάργησή της ενδέχεται να αλλάξει τον χάρτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.

Loading

Play