Μετά από μήνες στη θάλασσα, το πλοίο Moliva, που μεταφέρει 102 κοντέινερ με βιομηχανικά απόβλητα εκτιμώμενου βάρους 2.100 τόνων, κατέληξε στο λιμάνι του Δυρραχίου, από όπου είχε αναχωρήσει το καλοκαίρι. Το πλοίο, που φέρει σημαία Τουρκίας, παρέμεινε αρόδου ανοικτά του λιμανιού μέχρι να λάβει άδεια εισόδου.
Οι αλβανικές αρχές είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, με την εισαγγελία του Δυρραχίου να αναλαμβάνει την υπόθεση μετά την επιστροφή του Moliva. Τα κοντέινερ θα ξεφορτωθούν και θα δεσμευτούν για ανάλυση σε ασφαλή περιοχή υπό την επίβλεψη της αστυνομίας. Σύμφωνα με την οργάνωση Basel Action Network (BAN), τα κοντέινερ περιέχουν σκόνη σακκόφιλτρων ηλεκτροκαμίνου, που κρίνεται τοξική.
Το φορτίο δεν έγινε δεκτό στην Ταϊλάνδη, όπου πρώτη φορά κατευθύνθηκε το Moliva. Όσον αφορά τα έγγραφα που εξετάσθηκαν από το αλβανικό τελωνείο, πρόκειται για βιομηχανικά απόβλητα, συγκεκριμένα οξείδιο του σιδήρου, της εξαγωγής του οποίου η διαδικασία είναι επιτρεπτή.
Ο Jim Puckett, επικεφαλής της ΜΚΟ, δήλωσε ότι υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την επικινδυνότητα των αποβλήτων, επισημαίνοντας ότι η μεταφορά αυτών των αποβλήτων ενδέχεται να είναι εγκληματική πράξη.
Η εισαγγελία του Δυρραχίου έχει ξεκινήσει έρευνα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για πιθανές παράνομες δραστηριότητες σχετικά με αυτή την αποστολή. Η αποστολή βιομηχανικών αποβλήτων από δυτικές χώρες σε χώρες της Ασίας ή Αφρικής αποτελεί σοβαρό κομμάτι του παγκόσμιου εμπορίου, που συχνά καταγγέλλεται από περιβαλλοντικές οργανώσεις.