Αποκαθίστανται τα προβλήματα από την παγκόσμια κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων

Αποκαθίστανται τα προβλήματα από την παγκόσμια κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων

Ανακτώνται σιγά-σιγά σήμερα τα προβλήματα που προέκυψαν χθες από την κατάρρευση παγκόσμιων πληροφοριακών συστημάτων, επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και δεκάδων άλλων επιχειρήσεων παγκοσμίως.

Η αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής εταιρίας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, μια από τις μεγαλύτερες στον τομέα αυτό, προκάλεσε προβλήματα σε συστήματα που καθήλωσαν αεροπλάνα στο έδαφος, έβγαλαν από λειτουργία τηλεοπτικά δίκτυα και εμπόδισαν την πρόσβαση πελατών σε τραπεζικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες υγείας.

Η Crowdstrike δεν είναι πολύ γνωστό όνομα· παρόλα αυτά, πρόκειται για μια εταιρία με κεφάλαιο 83 δισ. δολαρίων που έχει πάνω από 20.000 συνδρομητές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Amazon.com και της Microsoft.

“Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που προκάλεσε η εταιρία μας σε πελάτες, ταξιδιώτες και οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας μας”, δήλωσε χθες στο NBC News ο διευθύνων σύμβουλος της Crowdstrike, Τζορτζ Κουρτζ.

Παρά την επίλυση του προβλήματος, οι εταιρίες πρέπει τώρα να διαχειριστούν πτήσεις και ιατρικά ραντεβού που καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν, παραγγελίες που χάθηκαν και δεκάδες άλλα ζητήματα, τα οποία ίσως χρειαστεί μέρες για να αποκατασταθούν. Επιπλέον, εγείρεται το θέμα του πώς θα πρέπει οι επιχειρήσεις να προστατεύουν τα συστήματά τους ώστε να αποφύγουν τέτοιου είδους μελλοντικά μπλακ άουτ.

Αρκετά ασιατικά αεροδρόμια ανέφεραν ότι από χθες βράδυ (τοπική ώρα) η λειτουργία τους αποκαταστάθηκε ή είναι “σχεδόν κανονική“, όπως στη Νότια Κορέα, τη Σιγκαπούρη, τη Νέα Ζηλανδία, το Χονγκ Κονγκ και τις Φιλιππίνες. Ωστόσο, ορισμένα “κατάλοιπα των προβλημάτων” που προκαλούν καθυστερήσεις συνεχίζουν να υπάρχουν στο Σίδνεϋ και σήμερα θα επηρεαστούν “πέντε πτήσεις” της εταιρίας χαμηλού κόστους Jetstar στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, αποκαταστάθηκε η λειτουργία του Διεθνούς Αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ, μετά τις πολύωρες διακοπές σε παγκόσμια πληροφοριακά συστήματα που προκλήθηκαν από σφάλμα στην αναβάθμιση λογισμικού ασφαλείας.

Τα συστήματα των αεροπορικών εταιριών για το check-in των επιβατών, που είχαν επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, αποκαταστάθηκαν, όπως ανέφερε σε ανάρτηση στο Weibo το κρατικό δίκτυο CCTV, επικαλούμενο την Υπηρεσία Αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με αυτήν την υπηρεσία, οι αεροπορικές εταιρίες μεταβήκαν σε χειροκίνητο check-in και οι λειτουργίες πτήσης δεν επηρεάστηκαν.

Χθες, ακυρώθηκαν διεθνώς 5.000 από τις 110.000 προγραμματισμένες πτήσεις.

Την ίδια ώρα, η υπηρεσία κυβερνοασφάλειας της Αυστραλίας ανακοίνωσε σήμερα ότι “κακόβουλες ιστοσελίδες και ανεπίσημοι κωδικοί” κυκλοφορούν στο διαδίκτυο προσφέροντας βοήθεια για την αποκατάσταση των προβλημάτων που προέκυψαν χθες.

Η Αυστραλία ήταν μια από τις πολλές χώρες που επηρεάστηκαν από την κατάρρευση των πληροφοριακών συστημάτων. Η Commonwealth Bank of Australia, η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, ανέφερε ότι κάποιοι πελάτες της δεν μπορούσαν να μεταφέρουν χρήματα. Ο εθνικός αερομεταφορέας Qantas και το αεροδρόμιο του Σίδνεϋ ανακοίνωσαν καθυστερήσεις, αλλά οι πτήσεις εκτελούνται. Ο πρωθυπουργός Άντονι Αλμπανέζι δήλωσε χθες ότι δεν υπήρξε αντίκτυπος σε κρίσιμες υποδομές, κυβερνητικές υπηρεσίες ή τηλεφωνικά κέντρα έκτακτης ανάγκης.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play