ΑΠΕ- ΜΠΕ

Δεκαέξι νέες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις για τη σχολική χρονιά 2024-25

Οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις που θα αναβαθμίσουν τη διδακτική διαδικασία και τη σχολική ζωή για το νέο σχολικό έτος, το οποίο ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου, παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν το ανθρώπινο δυναμικό και οι 10.000 νέες προσλήψεις, η επένδυση στην τεχνολογία, καθώς και τα ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τις συμπεριφορές.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε: «Στη σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συζητήσαμε τις σημαντικές αλλαγές στα σχολεία μας ενόψει της επόμενης εκπαιδευτικής χρονιάς. Οι 11 αλλαγές, για τις οποίες ο υπουργός και η υφυπουργός θα έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες, μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις διακριτές κατηγορίες.»

Η πρώτη κατηγορία αφορά το ανθρώπινο δυναμικό: 10.000 νέες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, συμπληρώνοντας τις 27.500 προσλήψεις που έχουν γίνει από το 2019. Αυτή η πολιτική της κυβέρνησης στοχεύει στη σταδιακή αντικατάσταση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με μόνιμο προσωπικό, προσφέροντας προφανή οφέλη τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της.

Ο δεύτερος τομέας που θα λάβει έμφαση είναι η τεχνολογία. Ήδη έχουν εγκατασταθεί 28.500 διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία της χώρας και αναμένεται η πλήρης εγκατάσταση έως τις 36.000 μέχρι το τέλος του έτους. Αυτή η παρέμβαση χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, και παράλληλα εμπλουτίζουμε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με εξαιρετικό υλικό, καθιστώντας το μάθημα πιο ουσιαστικό και ενδιαφέρον για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Εξαιρετικής σημασίας είναι η εφαρμογή του ψηφιακού φροντιστηρίου, το οποίο θα λειτουργήσει από τις 16 Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό το εργαλείο θα είναι ιδιαιτέρως χρήσιμο για οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα οικονομικής στήριξης για φροντιστήρια και για μαθητές σε απομακρυσμένες περιοχές.

Η τρίτη κατηγορία αφορά ζητήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπεριφορών. Η πλατφόρμα stop-bullying έχει ήδη αποδώσει καρπούς και αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών εκφοβισμού εντός των σχολείων. Επιπλέον, προωθούμε αλλαγές στη διαχείριση παραβατικών συμπεριφορών, με σκοπό τον εξορθολογισμό και την αναγνώριση των αναγκών των εκπαιδευτικών και γονέων.

Η ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία της εκπαίδευσης και η παροχή υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού είναι επίσης στο επίκεντρο. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε τεστ δεξιοτήτων, ώστε να καθοδηγηθούν σε επαγγελματικές επιλογές που ανταποκρίνονται στις κλίσεις τους.

Μια σημαντική πρωτοβουλία που θα ξεκινήσει φέτος είναι η απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Τα κινητά θα επιτρέπεται να βρίσκονται στα σχολεία, αλλά θα πρέπει να παραμένουν στην τσάντα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς οι επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει πως η χρήση τους επηρεάζει αρνητικά τη μαθησιακή διαδικασία.

Εν κατακλείδι, οι 11 αλλαγές που κατατέθηκαν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποτελούν την αρχή μιας σειράς μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, βάζοντας τον μαθητή στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

©

Loading