Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο λογαριασμός του σούπερ μάρκετ είναι μια συνάρτηση πολλών παραγόντων, με τις καιρικές συνθήκες να αναδεικνύονται σε μία σημαντική μεταβλητή: από τις αυξήσεις στις τιμές καθώς η συγκομιδή της πατάτας υπέφερε στην Ευρώπη έως τις ντομάτες στη Μέση Ανατολή που ακριβαίνουν εξαιτίας του καύσωνα. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το ελαιόλαδο, οι τιμές του οποίου έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Το Bloomberg αναδεικνύει το ζήτημα, τονίζοντας ότι η απότομη αύξηση στις τιμές μπορεί να αποδοθεί σε συνθήκες έντονης ξηρασίας και καύσωνα στη Μεσόγειο, που πιθανότατα επιδεινώθηκαν από την κλιματική κρίση.
Η πραγματική κλίμακα του εγκλήματος που σχετίζεται με το ελαιόλαδο είναι πιθανό να είναι πολύ υψηλότερη, καθώς τα δεδομένα καταγράφουν μόνο περιπτώσεις που αναφέρονται στη Γενική Διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων της ΕΕ. Η απάτη με το ελαιόλαδο παίρνει μερικές διαφορετικές μορφές, όπως η ανάμειξη εξαιρετικά παρθένου υψηλής ποιότητας με κατώτερης ποιότητας για μεγαλύτερη προώθηση στην αγορά. Σύμφωνα με το Bloomberg, η νοθεία και οι απάτες στο ελαιόλαδο είναι μια ιστορία τόσο παλιά όσο ο χρόνος, με αναφορές να εντοπίζονται ακόμα και σε αρχαίες πινακίδες.
Η απειλή όμως δεν περιορίζεται στο ελαιόλαδο. Ο χυμός πορτοκαλιού είναι ήδη ένα από τα πιο στοχευμένα προϊόντα για νόθευση και οι τιμές βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ. Καθώς οι τιμές του ελαιολάδου συνεχίζουν να αυξάνονται, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής κρίσης θα πρέπει να εξετάζονται και από τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις.