Ελληνική πρωτοπορία στη ναυπήγηση οικολογικών πλοίων – 589 πλοία υπό κατασκευή από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ελληνική πρωτοπορία στη ναυπήγηση οικολογικών πλοίων – 589 πλοία υπό κατασκευή από Έλληνες πλοιοκτήτες

Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα αλλά και με εγκαταστάσεις καθαρισμού οξειδίων του θείου (SOx scrubber-fitted fleet).

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 43% του ελληνόκτητου στόλου παγκοσμίως είναι εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας.

Το 7,3% του ελληνόκτητου στόλου έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διπλά καύσιμα με LNG, ενώ το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι 6,4%.

Στην Κίνα ναυπηγούνται 387 πλοία, χωρητικότητας 38 εκατ. DWT, που αποτελούν το 67,55% του συνόλου των ελληνικών ναυπηγήσεων.

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού ανέφερε ότι μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων αυξήθηκε κατά 65%.

Η πορεία των διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό ενός μελλοντικού μηχανισμού τιμολόγησης στην πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.

Στον ΙΜΟ συνδιαλέγονται 176 κράτη, με διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, που καθιστούν το εγχείρημα δύσκολο.

Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο έχει ήδη καταθέσει πρόταση, που μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επιδιωκόμενης οικουμενικής συμφωνίας στον ΙΜΟ.

Η πρόταση αυτή στοχεύει στη μείωση του χάσματος των τιμών και στην παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών.

Αν οι κανονισμοί εγκριθούν από τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ, ο μηχανισμός τιμολόγησης των ναυτιλιακών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα τεθεί σε ισχύ παγκοσμίως στις αρχές του 2027.

Loading

Play