Ερυθρά Θάλασσα: Κρίση στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα λόγω Χούθι – Ανατιμήσεις στα προϊόντα

Ερυθρά Θάλασσα: Κρίση στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα λόγω Χούθι – Ανατιμήσεις στα προϊόντα

Τέλος στα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας από τρεις μεγάλες ιαπωνικές ναυτικές εταιρίες λόγω των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία που περνούν από εκεί.

Οι Nippon Yusen, Kawasaki Kisen Kaisha και Mitsui O.S.K. Lines έχουν ανακοινώσει ότι τα πλοία τους δεν θα διέρχονται πλέον από εκεί «για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πληρωμάτων» γεγονός το οποίο δημιουργεί μεγαλύτερες ανησυχίες όσον αφορά τις ανατιμήσεις.

Οι επιθέσεις των Χούθι πλέον έχουν πολλαπλασιαστεί τις τελευταίες εβδομάδες ανάμεσα στην Αφρική και την Υεμένη. Σε συνθήκες ειρήνης, το 12% περίπου του θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από τα στενά Μπαμπ αλ – Μπαντέμπ τα οποία ελέγχουν την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα. Ειδικοί στη ναυτιλία όμως αναφέρουν ότι ο αριθμός των εμπρευματοκιβωτίων έχει μειωθεί κατά 70% από τα μέσα Νοεμβρίου.

Πολλοί εφοπλιστές προτίμησαν να διακόψουν την κυκλοφορία σ’ αυτή τη ζώνη και να χρησιμοποιούν την εναλλακτική οδό γύρω από το νοτιοαφρικανικό ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, που είναι πιο μακρά και δαπανηρή.

Ήδη οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αυξήσει τις τιμές για να καλύψουν τα έξοδα που έχουν δημιουργηθεί από την κρίση.

Ένας από τους δείκτες αναφοράς για τη μέτρηση του κόστους της μεταφοράς εμπορευμάτων από την Κίνα, ο Shanghai Contenarized Freight Index (SCFI) υπερδιπλασιάσθηκε μέσα σε ένα μήνα.

Η αύξηση του κόστους σε όρους καυσίμου είναι περίπου 20% όπως αναφέρει η πλατφόρμα επιμελητείας Container xChange η οποία αναφέρει ότι λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, τα κόστη θαλάσσιας μεταφοράς θα αυξηθούν κατά 60% με προσαύξηση της τάξης του 20%.

Αυτό δημιουργεί το φάσμα ενός νέου πληθωρισμού. Οι φόβοι αυτοί αξιολογήθηκαν από το διεθνές γραφείο Oxford Economics σε 0,7 της μονάδας επιπλέον παγκόσμιο πληθωρισμό στο τέλος του έτους 2024, στο σενάριο κατά το οποίο «η Ερυθρά Θάλασσα θα κλείσει για τα πλοία για μήνες και τα έξοδα μεταφοράς θα παραμείνουν γύρω στο διπλάσιο της τιμής του Δεκεμβρίου».

Δείτε επίσης: Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για το χτύπημα στο ελληνόκτητο τάνκερ

Loading

Play