Αντίκτυπο σε πολλά αεροδρόμια έχει, όπως φαίνεται, το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς επηρεάστηκαν περισσότερες από 500 πτήσεις, με μερικές εξ αυτών να αφορούν και την Ελλάδα.
Η αρχή του… κακού έγινε χθες το μεσημέρι (28/8) όταν το σύστημα ρύθμισης της εναέριας κυκλοφορίας στο Νησί έπεσε για τέσσερις ώρες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο χειρισμός των πτήσεων να γίνεται χειροκίνητα και έτσι επικράτησε χάος εν μέσω καλοκαιριού.
Χιλιάδες ήταν οι Βρετανοί επιβάτες που… ξέμειναν στα αεροδρόμια όλης της Ευρώπης, καθώς χθες ήταν ημέρα αργίας για τη χώρα και έτσι πολλοί ήταν αυτοί που παρέτειναν τις διακοπές τους μέχρι εκείνη την ημέρα. Αμέσως μετά, υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα και στην Ιταλία.
Τελικά επηρεάστηκαν περισσότερες από 500 πτήσεις από και προς τη Βρετανία, όπως και περισσότερες από 150 στον εναέριο χώρο της Ιταλίας, με τις περισσότερες από αυτές να καθυστερούν έως και 12 ώρες για να απογειωθούν ή τελικά να ακυρώνονται.
Σύμφωνα με τον ειδικό του Independent, Σάιμον Κάλντερ, εκτιμάται ότι τελικά ακυρώθηκαν περισσότερες από 1.200 πτήσεις από και προς όλο το Ηνωμένο Βασίλειο.
Χθες το απόγευμα, η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας NATS της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε και αποκαταστάθηκε ενώ τόνισε ότι θα γίνουν «πολύ διεξοδικές» έρευνες, επειδή υπήρξαν πληροφορίες ότι έγινε μέχρι και επίθεση από χάκερ.
«Συνεργαζόμαστε τώρα στενά με αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια για να διαχειριστούμε τις πτήσεις που επηρεάζονται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Οι μηχανικοί μας θα παρακολουθούν προσεκτικά την απόδοση του συστήματος καθώς επιστρέφουμε στην κανονική λειτουργία», ανέφερε η NATS.
Όσον αφορά την Ελλάδα, εκτιμάται ότι περίπου 85 πτήσεις επηρεάστηκαν από και προς τη χώρα μας, καθώς οι Βρετανοί τουρίστες έφευγαν από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και νησιά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γυρίσουν στη χώρα και οι Έλληνες που βρίσκονταν στο εξωτερικό για πολλές ώρες.
Αναμένονται καθυστερήσεις και σήμερα – Τα μέτρα που παίρνουν τα αεροδρόμια
Σημαντικές καθυστερήσεις στις πτήσεις αναμένονται και σήμερα Τρίτη, με το πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, το Heathrow στο Λονδίνο, να συνιστά στους επιβάτες να επικοινωνήσουν με την αεροπορική εταιρία που ταξιδεύουν, πριν πάνε να κάνουν check in, εξηγώντας ότι οι υπηρεσίες του αναμένονται να είναι «διαταραγμένες».
«Το τεχνικό πρόβλημα που ανακοίνωσε η NATS έχει επιλυθεί, ωστόσο τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν σημαντικά διαταραγμένα. Αν ταξιδεύετε σήμερα 29 Αυγούστου, βεβαιωθείτε ότι πρώτα έχετε επικοινωνήσει με την αεροπορική σας εταιρεία πριν έρθετε στο αεροδρόμιο», ανέφερε μεταξύ άλλων το Heathrow στην ανακοίνωσή του.
Από τη μεριά τους, τα άλλα 2 αεροδρόμια στο Λονδίνο, το Gatwick και στο Stanstend ανακοίνωσαν ότι σήμερα αναμένουν να κυλήσουν ομαλότερα όλα, ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις και οι πύλες των πτήσεων να είναι «πολυπληθέστερες από το συνηθισμένο».
Χθες, περίπου 1 εκατ. επιβάτες επρόκειτο να πετάξουν από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλούς να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις έως και 12 ωρών. Αν και σήμερα δεν πρόκειται να επηρεαστούν τόσοι, όπως εκτιμάται, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια τονίζουν ότι θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να είναι όλα ομαλά.
— British Airways (@British_Airways) August 28, 2023
Πώς αντέδρασαν στο τεχνικό πρόβλημα οι εταιρείες
Η βλάβη έχει επηρεάσει «όλες τις αεροπορικές εταιρείες» και «όλες οι πτήσεις που αναχωρούν και επιστρέφουν στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντικές καθυστερήσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Jet2.
Από τη μεριά τους, British Airways και Wizz Air τόνισαν ότι «συνεργάζονται στενά» με την Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και να ενημερώσουν τους επιβάτες.
Η Ryanair απολογήθηκε στους επιβάτες που επηρεάστηκαν από τις καθυστερήσεις αλλά ξεκαθάρισε ότι «η βλάβη στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (…) είναι πέρα από τον έλεγχο της Ryanair».
Η Tui χθες τόνιζε στους πελάτες της να έχουν τον νου τους στους πίνακες αναχωρήσεων ή στα email τους για τυχόν νέες ενημερώσεις και σήμερα επιμένει ότι θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις. Παρόμοιο μήνυμα έστειλε και η Virgin Atlantic.
Δείτε επίσης: Όταν ο Έβρος καίγεται για 11η ημέρα (σίγουρα) δεν μας φταίει η κλιματική αλλαγή