Με την απεργία στα διυλιστήρια, που έχει προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων ανά τη χώρα, να μετράει τρεις εβδομάδες, χιλιάδες διαδηλωτές πραγματοποιούν σήμερα πορεία στο Παρίσι συνθέτοντας έτσι την εικόνα μιας διογκούμενης οργής για την άνοδο του πληθωρισμού
Η σημερινή κινητοποίηση πραγματοποιείται έπειτα από έκκληση των αριστερών κομμάτων, υποστηριζόμενη από εκατοντάδες ενώσεις .
“Μπορεί κάποιος να δει ότι το κίνημα αυτό έχει αρχίσει να εξαπλώνεται“, δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό franceinfo η Ματίλντ Πανό, η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της “Ανυπότακτης Γαλλίας“.
“Μπορείτε να το δείτε στον τομέα των πυρηνικών. Οι οδηγοί φορτηγών ανακοίνωσαν στάση εργασίας για την Τρίτη και πολλοί άλλοι τομείς έχουν αρχίσει να συντάσσονται μαζί τους“, είπε.
Πολλά συνδικάτα στη Γαλλία–αλλά όχι όλα–έχουν κηρύξει ημέρα γενικής απεργίας την προσεχή Τρίτη, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει τις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και τον δημόσιο τομέα.
Ο γαλλικός ενεργειακός γίγαντας, η TotalEnergies, ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι κατέληξε σε μισθολογική συμφωνία με τα δύο μεγαλύτερα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους υπαλλήλους της στα τέσσερα διυλιστήριά της, αυξάνοντας έτσι τις ελπίδες για λήξη των κινητοποιήσεων.
Αλλά το αριστερό συνδικάτο CGT δεν την δέχτηκε με τα μέλη του να συνεχίζουν τις διαδηλώσεις.
“Απαράδεκτη”
Ο υπουργός Προϋπολογισμού Γκαμπριέλ Ατάλ κατήγγειλε την συνέχιση της απεργίας σήμερα χαρακτηρίζοντάς την “απαράδεκτη”.
“Φυσικά και υπάρχει δικαίωμα στην απεργία, αλλά κάποια στιγμή η χώρα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί“, δήλωσε στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης.
Το προσωπικό σε δύο άλλα διυλιστήρια ιδιοκτησίας του αμερικανικού ομίλου Esso-ExxonMobil επέστρεψε στην εργασία του στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, αλλά η λειτουργία τους θα χρειαστεί 2 με 3 εβδομάδες για να επιστρέψει στα φυσιολογικά επίπεδα, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Περίπου το 1/3 των πρατηρίων βενζίνης στη χώρα αντιμετωπίζουν προβλήματα προμηθειών, ειδικά εκείνα στα περίχωρα του Παρισιού και στο βόρειο τμήμα της χώρας, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά οι οδηγοί περιμένουν ώρες στην ουρά για να γεμίσουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους.
Πολλές εταιρείες έχουν μειώσει τις μετακινήσεις και τις παραδόσεις, ενώ προβλήματα στην προμήθεια καυσίμων αντιμετωπίζουν ακόμη και τα οχήματα της υπηρεσίας αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.
Την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση προχώρησε σε επίταξη των απεργών στα διυλιστήρια προκειμένου να απελευθερωθούν τα αποθέματα καυσίμων που φυλάσσονται στις αποκλεισμένες εγκαταστάσεις.
Αυτό εξόργισε το CGT, που ανακοίνωσε ότι η κίνηση αποτελεί ένδειξη της “δικτατορίας” του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.
Τα τεράστια κέρδη των ενεργειακών ομίλων εξαιτίας των υπέρογκων τιμών των καυσίμων έχουν καταστήσει ευνοϊκή την στάση των πολιτών απέναντι στα αιτήματα των εργαζομένων που ασκούν πιέσεις για καλύτερους μισθούς.
Ωστόσο, μια δημοσκόπηση της εταιρείας BVA που δόθηκε στη δημοσιότητα την Παρασκευή, δείχνει ότι μόνο το 37% των ερωτηθέντων υποστηρίζει τις κινητοποιήσεις.
Δείτε επίσης: Γαλλία: Συνεχίζονται οι απεργίες στα διυλιστήρια