Γαλλία – Ολυμπιακοί Αγώνες: Καταγγελίες για τα ιπτάμενα ταξί – «Οικολογική εκτροπή για πολύ πλούσιου»

Πολλές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει τα ιπτάμενα ταξί στη Γαλλία, τα οποία προορίζονται για χρήση στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μια μεγάλη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στο Παρίσι μεταξύ κυβέρνησης και τοπικών αρχών για τα ιπτάμενα ταξί που θα μπορούσαμε να δούμε στον ουρανό της γαλλικής πρωτεύουσας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που ξεκινούν στις 26 Ιουλίου.

Η κυβέρνηση ενέκρινε τη δημιουργία στο Σηκουάνα, μιας εξέδρας, που θα επιτρέπει την απογείωση και την προσγείωση ιπτάμενων ηλεκτρικών ταξί. Η εξέδρα περιγράφεται ως προσωρινή και σημειώνεται ότι θα λειτουργήσει στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Η άμεση αντίδραση του Δήμου του Παρισιού ήρθε από τη δήμαρχο Αν Ινταλγκό που απειλεί με προσφυγή στη δικαιοσύνη, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο.

Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στη Γαλλία, αναφέρεται ότι η έγκριση δίνεται ώστε να επιτραπούν δωρεάν πτήσεις επίδειξης.

Η εκμετάλλευση της εξέδρας, η οποία θα βρίσκεται πάνω σε μια φορτηγίδα στο Σηκουάνα, “θα μπορεί να παραταθεί μέχρι το αργότερο τις 31 Δεκεμβρίου 2024”, διευκρινίζεται στην εν λόγω απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, το πράσινο φως της οποίας για το πείραμα αυτό αναμενόταν εδώ και μήνες.

“Λαμβάνοντας υπόψη τον πειραματικό χαρακτήρα της”, η απόφαση περιορίζει το ωράριο λειτουργίας αυτής της εξέδρας “από τις 08:00 έως τις 17:00” και τον αριθμό των πτήσεων “σε δύο μετακινήσεις την ώρα και σε 900 πτήσεις στο σύνολο του πειράματος” μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Ο όμιλος Αεροδρόμια του Παρισιού (Aéroports de Paris, ADP) συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό μαζί με την περιφέρεια του Παρισιού και με τη γερμανική εταιρεία Volocopter, η οποία κατασκευάζει το “Volocity“, ένα εναέριο όχημα δύο θέσεων (η μία είναι του πιλότου), εξοπλισμένο με μπαταρίες που τροφοδοτούν 18 έλικες οι οποίοι βρίσκονται πάνω από το κόκπιτ.

Ο στόχος είναι, με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, να καταδειχθεί ότι είναι εφικτός αυτός ο νέος τρόπος μεταφοράς, που θα συνδέει διάφορα σημεία κάθετης απογείωσης και προσγείωσης ηλεκτρικών αεροσκαφών, τα λεγόμενα “vertiports“. Τα εν λόγω αεροσκάφη παρουσιάζονται απ’ αυτούς που τα προωθούν ως λιγότερο θορυβώδη και λιγότερο βαριά.

Τέσσερα απ’ αυτά τα “vertiports” βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, στα αεροδρόμια του Παρισιού Σαρλ-ντε-Γκωλ και Μπουρζέ, στο Ισί-λε-Μουλινό νοτιοδυτικά του Παρισιού και στο αεροδρόμιο του Σεν-Σιρ-λ’Εκόλ κοντά στις Βερσαλλίες.

Το μόνο που έλειπε ήταν η έγκριση για έναν πέμπτο χώρο, μια φορτηγίδα που στάθμευσε κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό του Οστερλίτς, στο ανατολικό Παρίσι.

Σφοδρές επικρίσεις: Είναι “οικολογική εκτροπή”

Ενταγμένο στην προσπάθεια για μια αεροπορία απαλλαγμένη από εκπομπές άνθρακα, το πείραμα αυτό επικρίνεται σφόδρα από πολλούς δημοτικούς συμβούλους του Παρισιού, της πλειοψηφίας ή της αντιπολίτευσης, οι οποίοι καταγγέλλουν ένα “παράλογο σχέδιο” και μια “οικολογική εκτροπή” που υπάρχει σχέδιο να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα για να εξυπηρετεί αποκλειστικά τους super rich, ανθρώπους δηλαδή με γερά πορτοφόλια και δεν θα γίνει άλλο ένα προσιτό, εναλλακτικό μέσο μεταφοράς για το κοινό.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η αρμόδια Περιβαλλοντική Αρχή είχε κρίνει “ανεπαρκή” την μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση της ηχητικής επιβάρυνσης, την κατανάλωση ενέργειας ή τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Αυτοί που προωθούν τα συγκεκριμένα ιπτάμενα ταξί επιμένουν από την πλευρά τους στη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν αργότερα – και σε μεγαλύτερες εκδοχές τους- για επείγουσες υγειονομικές μεταφορές, είτε αρρώστων είτε μοσχευμάτων.

Καθώς δεν υπάρχει πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφαλείας, η οποία αναμένεται πλέον στην καλύτερη περίπτωση το φθινόπωρο, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πρέπει να αρκεσθούν στη διάρκεια των Αγώνων (26 Ιουλίου – 11 Αυγούστου) σε δωρεάν πτήσεις επίδειξης.

Δείτε επίσης: Reuters: Τα ελληνικά νησιά ξεμένουν από νερό με τον τουρισμό να είναι στα ύψη

Loading