Από το 2007 οι δημιουργοί περιεχομένου στο Διαδίκτυο είναι υποχρεωμένοι στη Γαλλία να αποκαλύπτουν σαφώς τις εμπορικές συνεργασίες που συμφωνούν και αν μια αναφορά σε κάποιο προϊόν ή σε υπηρεσία συνδέεται με κάποια συνεργασία.
Γκρίζες διαφημίσεις ή ψευδείς ισχυρισμοί για τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος, πλασματικές προσφορές… Χιλιάδες καταγγελίες από καταναλωτές που εξαπατήθηκαν από «γκουρού» του Διαδικτύου φθάνουν κάθε χρόνο στις αρμόδιες αρχές της Γαλλίας. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ αποφάσισε να δράσει. Και ζητεί από τις υπηρεσίες που εποπτεύει το υπουργείο του, κυρίως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της απάτης, να κινητοποιηθούν ώστε να περιοριστούν τα κραυγαλέα κρούσματα εξαπατήσεων πολιτών από τις διαφημίσεις που ανεξέλεγκτα μπορεί κάθε influencer να αναρτήσει στα κοινωνικά δίκτυα.
Σύμφωνα με έκθεση του γαλλικού Παρατηρητηρίου για την Υπεύθυνη Επιδραστικότητα που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις δημιουργούς περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα δεν επιτρέπουν να διακρίνει με σαφήνεια κάποιος «ακόλουθός» τους αν τα συγκεκριμένα προϊόντα και οι επωνυμίες που προτείνει, συνιστούν πληρωμένες διαφημίσεις από τους κατασκευαστές ή τέλος πάντων από όσους εμπορεύονται τα προϊόντα αυτά και τις επωνυμίες.
Από τις περίπου 30.000 αναρτήσεις περιεχομένου και τους περίπου 7.000 influencers που έβαλε στο μικροσκόπιό του μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες το Παρατηρητήριο για την Υπεύθυνη Επιδραστικότητα για να διαπιστώσει αν υπάρχει σχέση οικονομικού συμφέροντος μεταξύ των δημιουργών του περιεχομένου και των υπευθύνων των προϊόντων που μνημονεύονται, «το 73,4% των αναρτήσεων εμφανίζουν τουλάχιστον ένα εμπορικό προϊόν και εξ αυτών των αναρτήσεων στο 32,2% το προϊόν είτε συγκεκριμενοποιείται με σαφήνεια είτε εμφανίζεται στιγμιαία μεν αλλά συχνά».
Ευκολότερος είναι ο εντοπισμός διαφημίσεων που αναρτούν οι influencers για προϊόντα και υπηρεσίες που απαγορεύεται να διαφημίζονται στη Γαλλία, όπως είναι για παράδειγμα τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τα τυχερά παιχνίδια με χρήματα ή ακόμα οι υπηρεσίες αισθητικής χειρουργικής.
«Κάποιοι influencers χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τη διαδικτυακή κονότητα που τους παρακολουθεί, συχνά πολύ μικρών ηλικιών, με στόχο να αποκομίσουν πολύ μεγάλα κέρδη», δήλωσε στον «Figaro» ο Ζαμ Ζιρά, δημιουργός περιεχομένου με 2,2 εκατ. ακολούθους στο Youtube που θεωρείται ειδικός σε θέματα κοινωνικής δικτύωσης και επιρροής.
Δείτε επίσης: Με σύμμαχο την βροχή τέθηκε υπό έλεγχο η μεγάλη δασική πυρκαγιά στην Ανδαλουσία της Ισπανίας
- Ο Φοίνικας Σύρου ανέτρεψε τον Ολυμπιακό και σκαρφάλωσε στην κορυφή
- Τότεναμ – Λίβερπουλ 3-6: Εντυπωσιακή εμφάνιση τίτλου από την ομάδα του Σλοτ
- Η κρίσιμη απόφαση του Φωτιά που άναψε φωτιά στην Τούμπα: Πώς μια κίτρινη κάρτα μετατράπηκε σε κόκκινη στον αγώνα ΠΑΟΚ – Ατρόμητος
- Ένοχος ο οδηγός για το θανάσιμο ατύχημα του Οδυσσέα Τσιαμπόκαλου, ιδρυτικού μέλους των Razastarr
- Ανησυχία των ΗΠΑ για το ενδεχόμενο πυρηνικής κούρσας από το αποδυναμωμένο Ιράν
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr