Η διατήρηση του αριθμού των κρουσμάτων κορονοϊού σε υψηλά επίπεδα σε όλη την Γερμανία προκαλεί έντονη συζήτηση σχετικά με ενδεχόμενη αυστηροποίηση των μέτρων, ακόμη και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
«Θα πρέπει να πούμε ότι τα μέχρι τώρα μέτρα μας δεν αρκούν προκειμένου να ανακόψουν το δεύτερο κύμα της πανδημίας», παραδέχτηκε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Εργασίας Πέτερ Αλτμάιερ και τόνισε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα χρειαστούν «πολύ εντατικές» διαβουλεύσεις για την διαχείριση της κατάστασης το προσεχές διάστημα.
Στο ίδιο πνεύμα, ο Πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ εκτίμησε ότι τα ισχύοντα μέτρα δεν επαρκούν και ζήτησε μία ακόμη τηλεδιάσκεψη των Πρωθυπουργών κρατιδίων με την Καγκελάριο ‘Αγγελα Μέρκελ πριν από τα Χριστούγεννα. «Πρέπει να δράσουμε. Και καλύτερα νωρίτερα παρά αργότερα», δήλωσε. Τάχθηκε δε υπέρ της λήψης επιπλέον μέτρων για τις περιοχές όπου διαπιστώνεται ιδιαίτερη έξαρση των κρουσμάτων και εξήγησε ότι η κυκλοφορία μεταξύ Γερμανίας, Τσεχίας και Αυστρίας έχει ήδη περιοριστεί, καθώς στις περιοχές κοντά στα σύνορα παρατηρείται αύξηση των περιστατικών Covid-19.
Εάν οι αριθμοί των κρουσμάτων δεν πέσουν και δεν διατηρηθούν σε χαμηλό επίπεδο, μετά τις γιορτές θα πρέπει να επιβληθούν νέα μέτρα, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Γερμανικής Ένωσης Πόλεων και Δήμαρχος της Λειψίας Μπούρκχαρντ Γιουνγκ στο ARD. «Διαφορετικά δεν θα τα καταφέρουμε», προειδοποίησε, ενώ η ένωση Δήμων και Κοινοτήτων ζήτησε να ακυρωθεί η ανακοινωθείσα μερική χαλάρωση του lockdown για την περίοδο 20 Δεκεμβρίου – 2 Ιανουαρίου. «Θα πρέπει να συζητήσουμε για το αν η χαλάρωση για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά είναι πράγματι σωστή», δήλωσε ο επικεφαλής της Ένωσης, Γκερντ Λάντσμπεργκ στην «Rheinische Post».
Οι παρατεινόμενοι περιορισμοί και τα οικονομικά προβλήματα λόγω της πανδημίας προκαλούν ήδη σημαντική κάμψη της κίνησης στην αγορά. «Παρότι έρχονται Χριστούγεννα, δεν αναμένονται αριθμοί-ρεκόρ στην κατανάλωση», επισημαίνει το Επιμελητήριο Λιανικού Εμπορίου HDE και κάνει λόγο για το χαμηλότερο επίπεδο κατανάλωσης των τελευταίων έξι μηνών. Εκτιμά μάλιστα ότι η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών θα διαρκέσει για αρκετούς μήνες ακόμη