Οι αποφάσεις της Volkswagen θα πρέπει να ληφθούν σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους, τόνισε ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, αναφερόμενος στις πρόσφατες ανακοινώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων. Κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους να αναγνωρίσουν την ευθύνη τους προς τους εργαζομένους.
Στο πλαίσιο ενός σχεδίου εξυγίανσης, η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, προγραμματίζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα λιτότητας, αναιρώντας την εγγύηση απασχόλησης για 110.000 εργαζόμενους, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος γραμμών παραγωγής και περικοπών θέσεων εργασίας. Ο υπουργός τόνισε ότι όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, υπογραμμίζοντας ότι η διατήρηση της Γερμανίας ως κεντρικής τοποθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι δευτερεύουσας σημασίας. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να αναγνωρίσουν τις ευθύνες τους για τους εργαζομένους», δήλωσε ο Χάμπεκ, επισημαίνοντας ότι η Volkswagen δεν έχει κλείσει ποτέ εργοστάσιο στην Γερμανία και πουθενά στον κόσμο από το 1988.
«Πρέπει να ληφθούν μέτρα που θα διασφαλίσουν ότι η Γερμανία θα παραμείνει σημαντική παραγωγός αυτοκινήτων και διεθνώς ανταγωνιστική», δήλωσε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι παρέμεινε στη θέση του μετά από εντατικές διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους. Νωρίτερα, οι ηγεσίες των συνδικάτων της VW είχαν εκφράσει την οργή τους για τα σχέδια του Ομίλου και είχαν υποσχεθεί να αγωνιστούν σθεναρά ενάντια σε οποιοδήποτε κλείσιμο εργοστασίου ή απολύσεις.
Ο υπουργός Οικονομίας αναγνώρισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις καθώς προσαρμόζονται στην ηλεκτροκίνηση προσπαθώντας να ανταγωνιστούν ξένους αντιπάλους. «Οι γερμανοί κατασκευαστές πρέπει να συμβαδίζουν με τον ανταγωνισμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει», είπε χαρακτηριστικά. «Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους είναι σημαντικοί εργοδότες για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε όλη τη χώρα και αποτελούν δύναμη καινοτομίας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Volkswagen, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο», πρόσθεσε ο υπουργός.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Γερμανία έχει περιοριστεί το τελευταίο διάστημα, καθώς η κυβέρνηση ήρε τα επιδοτούμενα μέτρα.