Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι σύντομα θα είναι δυνατό να επαναφορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μόλις 9 δευτερόλεπτα.
Αυτά είναι τα τελευταία νέα που θα βελτιώσουν σημαντικά την χρήση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόσφατα, επιστήμονες από το Ινστιτούτο Βασικής Επιστήμης (IBS) στη Νότια Κορέα, αναπτύξαν μια νέα κβαντική μέθοδο για την επαναφόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πολύ γρήγορα.
Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Βασικής Επιστήμης εξηγούν ότι αντί να επαναφορτίζονται οι μπαταρίες με τον κλασικό τρόπο, το νέο σύστημα αξιοποιεί τη κβαντική φυσική για να παρέχει τη πιο γρήγορη μέχρι τώρα φόρτιση. Εάν αυτή η τεχνολογική πρόοδος διατεθεί στην αγορά, θα έφερνε επανάσταση στη χρήση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μέχρι τώρα οι χρόνοι φόρτισης του ηλεκτρικού αυτοκίνητου είναι ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.
Το θέμα του χρόνου φόρτισης βρέθηκε λοιπόν στο επίκεντρο των ανησυχιών των επιστημόνων σε αυτή την έρευνα. Ο στόχος είναι απλός: να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο χρόνος που απαιτείται. Έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές δοκιμές προσπαθώντας να μειώσουν αυτόν τον χρόνο φόρτισης σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα.
Για να επιτύχουν αυτό το αποτέλεσμα, οι ερευνητές βασίστηκαν στους νόμους της κβαντικής φυσικής, προκειμένου να επαναφορτίσουν όλα τα κύτταρα της μπαταρίας ταυτόχρονα, και όχι ένα προς ένα. Ωστόσο, αυτή οι επιστήμονες διευκρινίζουν ότι αυτή η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
Στο μεταξύ, η κβαντική τεχνολογία παραμένει πολύ περίπλοκη για να αναπτυχθεί. Πρώτον γιατί οι απαιτούμενοι φορτιστές απαιτούν πολλή ισχύ. Είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί, αλλά είναι απίθανο τα τρέχοντα ηλεκτρικά δίκτυα να υποστηρίξουν ένα τέτοιο φορτίο. Επίσης ερώτημα παραμένει και το κόστος που θα απαιτείται για την κάθε πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Η εγκατάσταση και η χρήση πολύ γρήγορων φορτιστών είναι ήδη δαπανηρή. Επομένως, είναι απίθανο αυτό το είδος κβαντικής τεχνολογίας να εγκατασταθεί σε σταθμούς φόρτισης σύντομα. Ειδικά τώρα που ακόμη σε μερικές περιοχές λείπουν οι σταθμοί φόρτισης.
Δείτε επίσης: Formula 1: Ποινή πέντε θέσεων στον Φερστάπεν για το γκραν πρι της Μόντσα