Η αναβίωση του πράσινου διασυνδετήρα Αιγαίου: Ενεργειακή σύνδεση Γερμανίας και Ελλάδας

Η αναβίωση του πράσινου διασυνδετήρα Αιγαίου: Ενεργειακή σύνδεση Γερμανίας και Ελλάδας

Αναβίωση του πράσινου διασυνδετήρα Αιγαίου, που συνδέει Γερμανία και Ελλάδα, με στόχο τη μεταφορά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η αναβίωση του πράσινου διασυνδετήρα Αιγαίου, της φιλόδοξης ενεργειακής σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας, φαίνεται να προχωρά μετά τις γερμανικές εκλογές και την σχεδόν σίγουρη εκλογή του Χριστιανοδημοκράτη Φρίντριχ Μερτς ως καγκελάριο. Ο πράσινος διασυνδετήρας Αιγαίου στοχεύει στη μεταφορά πλεονάζουσας αιολικής ενέργειας από το Αιγαίο στις βιομηχανικές περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Σύμφωνα με πηγές, το έργο έχει επανεμφανιστεί στην επενδυτική ατζέντα της Γερμανίας, με τον αυστριακό κατασκευαστικό κολοσσό Strabag να ηγείται της πρωτοβουλίας από τη γερμανική πλευρά.

Οι γερμανικές πηγές αναφέρουν ότι πέρα από τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της Ελλάδας (ΑΔΜΗΕ), πιθανότατα θα συμμετάσχουν και σημαντικές ελληνικές επιχειρηματικές ομάδες, οι οποίες έχουν ήδη εμπλακεί σε προπαρασκευαστικές συζητήσεις. Το mega-project περιλήφθηκε στο Προκαταρκτικό Δεκαετές Αναπτυξιακό Σχέδιο του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2025-2034 και έχει χαρτογραφηθεί από την ENTSO-E ως ένα από τα βασικά έργα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη για την επόμενη δεκαετία.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ανέρχεται σε 8,1 δισεκατομμύρια ευρώ, με τον στόχο ολοκλήρωσης να είναι το τέλος του 2035. Όταν ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας, οι συζητήσεις με τους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς από την Αυστρία, τη Σλοβενία και τη Γερμανία θα επαναληφθούν το 2025 για να καθοριστούν οι επιλογές διαδρομών και να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις.

Η αρχική διαδρομή έχει καθοριστεί να περνά μέσα από την Αδριατική Θάλασσα, αποφεύγοντας παράκαμψεις μέσω των Δυτικών Βαλκανίων ή της Κροατίας. Από τη Σλοβενία, ο διασυνδετήρας θα επεκταθεί προς βόρεια στην Αυστρία προτού φτάσει στη Γερμανία και στο βιομηχανικό της κέντρο στο Μόναχο. Ωστόσο, αυτό δεν αποκλείει την πιθανότητα ανάπτυξης μικρότερων συνδέσεων κατά μήκος της διαδρομής για την ενσωμάτωση άλλων αγορών των Βαλκανίων. Σημειωτέον, η εταιρεία διαχείρισης συστήματος της Κροατίας (HOPS) έχει πρόσφατα ξεκινήσει συζητήσεις με τον ΑΔΜΗΕ και άλλους περιφερειακούς ομολόγους για την πιθανότητα συμμετοχής στο έργο. Στο μεταξύ, από την ελληνική πλευρά, η Grant Thornton διεξάγει προμελέτη σκοπιμότητας εκ μέρους του ΑΔΜΗΕ για να εκτιμήσει τη βιωσιμότητα της διασύνδεσης ΕλλάδαςΓερμανίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play