Η ΕΕ προγραμματίζει φόρους έως 36% για πέντε χρόνια σε εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προγραμματίζει να επιβάλει φόρους έως 36% για μία πενταετία στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι θα επιβεβαιωθεί ο διάλογος που θα προτείνει το Πεκίνο, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι δασμοί αυτοί, οι οποίοι θα προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες φόρους 10% που εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα κατασκευής Κίνας, αναμένεται να επιβληθούν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, εφόσον εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης, εκτός εάν υπάρξει άλλη συμφωνία με το Πεκίνο μέχρι τότε. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή επιβολή φόρου που είχε αποφασισθεί αρχές Ιουλίου και έφθανε το 36%, όπως διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει «ανοικτή» σε κάθε εναλλακτική πρόταση από το Πεκίνο να προβληθεί ώστε να αποφευχθεί η επιβολή αυτού του φόρου που έχει επικριθεί από ορισμένα κράτη μέλη, όπως είναι η Γερμανία και η Σουηδία.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι οι προσωρινοί φόροι που επιβλήθηκαν από τις 5 Ιουλίου δεν θα εισπραχθούν, ωστόσο οι σχετικές καταβολές θα παραμείνουν μπλοκαρισμένες σε τραπεζικό λογαριασμό μέχρι και την επιστροφή τους.

Η νέα φορολόγηση θα πρέπει να επιβεβαιωθεί επισήμως πριν το τέλος Οκτωβρίου, εκτός αν υπάρξει αντίθεση από μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού).

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, παίρνοντας υπόψη την κυρίαρχη θέση των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, ανησυχεί πως η εξάλειψη των εργοστασίων της είναι ίσως αναπόφευκτη αν δεν αποτραπεί ο προβλεπόμενος καταιγισμός εισαγωγής κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι το Πεκίνο έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής μπαταριών, διασφαλίζοντας την ηγετική του θέση.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ανθεί ειδικά εν όψει της απαγόρευσης πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων από το 2035: τα κινεζικά ηλεκτρικά συνέχουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, σε σύγκριση με μόλις 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κλάδου. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 8% της συνολικής αγοράς.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση προγραμματίζει φόρο 9% για πέντε χρόνια στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σίγουρα χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής προέλευσης, δεδομένου ότι η Tesla έχει λάβει λιγότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading