ΗΠΑ: “Δεν υπήρχε ποτέ συντονισμός των υψομέτρων πριν από την εκθεσιακή πτήση στο Ντάλας”

ΗΠΑ: “Δεν υπήρχε ποτέ συντονισμός των υψομέτρων πριν από την εκθεσιακή πτήση στο Ντάλας”

Λίγο πριν από μια αεροπορική σύγκρουση που σκότωσε 6 σε αεροπορική έκθεση του Ντάλας, μια ομάδα ιστορικών μαχητικών αεροπλάνων κλήθηκε να πετάξει μπροστά από έναν σχηματισμό βομβαρδιστικών χωρίς προηγούμενο σχέδιο συντονισμού του ύψους, σύμφωνα με ομοσπονδιακή έκθεση που κυκλοφόρησε την Τετάρτη

Η αναφορά δεν αναφέρει τα αίτια της συντριβής.

Ένα μαχητικό P-63 Kingcobra βρισκόταν στα αριστερά όταν χτύπησε ένα βομβαρδιστικό B-17 Flying Fortress πίσω από την αριστερή πτέρυγα κατά τη διάρκεια της αεροπορικής επίδειξης της 12ης Νοεμβρίου με αεροπλάνα της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, είπε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στα προκαταρκτικά του ευρήματα. Και τα έξι άτομα που επέβαιναν στα αεροπλάνα – ο πιλότος του μαχητικού και ο πιλότος του βομβαρδιστικού, ο συγκυβερνήτης και τρία μέλη του πληρώματος – πέθαναν καθώς και τα δύο αεροσκάφη διαλύθηκαν κατά την πτήση, με το βομβαρδιστικό να παίρνει φωτιά και στη συνέχεια να εκραγεί κατά την πρόσκρουση.

Δεν υπήρξε συντονισμός των υψομέτρων στις ενημερώσεις πριν από την πτήση ή ενώ τα αεροπλάνα βρίσκονταν στον αέρα, ανέφερε το NTSB. Η έκθεση ανέφερε ότι το Kingcobra ήταν το τρίτο σε έναν σχηματισμό τριών μαχητικών και το B-17 ήταν ο επικεφαλής ενός σχηματισμού βομβαρδιστικών πέντε πλοίων.

Ο Έρικ Βάις, εκπρόσωπος του NTSB, είπε ότι η υπηρεσία προσπαθεί να προσδιορίσει τη σειρά των ελιγμών που οδήγησαν στη συντριβή. Εξετάζεται επίσης εάν τέτοιες αεροπορικές εκπομπές έχουν κανονικά σχέδια αποσυμφόρησης υψομέτρου.

«Αυτοί είναι ακριβώς οι τύποι ερωτήσεων που κάνουν οι ερευνητές μας», είπε ο Βάις. «Ποια ήταν η διαδικασία; Ποια είναι η σωστή διαδικασία; Και τι έγινε?

Ο Τζον Κοξ, πρώην καπετάνιος αεροπορικής εταιρείας με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας, εξεπλάγη που το NTSB διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε ειδοποίηση αποσυμπίεσης υψομέτρου πριν ή κατά τη διάρκεια της πτήσης. Είπε ότι αυτά λαμβάνουν χώρα σε άλλες αεροπορικές εκπομπές, αλλά δεν είναι σίγουρος εάν είναι τυπικά για την Commemorative Air Force, η οποία ανέλαβε την εκπομπή Wings over Dallas.

Άτομο που γνωρίζει τις λειτουργίες της εκπομπής εκείνη την ημέρα είπε ότι τα πληρώματα αεροσκαφών έλαβαν γενική κατεύθυνση για το υψόμετρο στην πρωινή τους ενημέρωση πριν από την εκπομπή. Ωστόσο, δεν έγινε συζήτηση για συγκεκριμένα υψόμετρα για κάθε πέρασμα που επρόκειτο να πραγματοποιήσει το αεροσκάφος, είπε το άτομο, το οποίο δεν ήταν εξουσιοδοτημένο να συζητήσει το θέμα δημόσια και το έκανε υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Συνήθως τα μαχητικά πετούν πάνω από βομβαρδιστικά και όταν μια ομάδα καλείται να κάνει ένα πέρασμα που θα μπορούσε να βάλει αεροπλάνα στο ίδιο ή σχεδόν το ίδιο υψόμετρο, διατηρούν έναν πλευρικό διαχωρισμό το ένα από το άλλο, είπε το άτομο. Σε γενικές γραμμές, συνέχισε το άτομο, είναι ευθύνη του αεροσκάφους να καθορίσει ένα σχέδιο για τη διατήρηση είτε του κάθετου είτε του πλευρικού διαχωρισμού.

Το Wings Over Dallas ήταν το τελευταίο σόου του γκρουπ για τη σεζόν, είπε το άτομο.

Το NTSB είπε ότι ο σχηματισμός του μαχητικού είχε ενημερωθεί από το αφεντικό της αεροπορίας να προχωρήσει σε μια γραμμή που ήταν 500 πόδια (152 μέτρα) από όπου το κοινό ήταν παρατεταγμένο στο αεροδρόμιο Dallas Executive, ενώ ο σχηματισμός βομβαρδιστικών κλήθηκε να πετάξει 1.000 πόδια (304 μέτρα) από την περιοχή προβολής του κοινού.

Το NTSB είπε ότι μια συσκευή πλοήγησης στο βομβαρδιστικό «περιείχε πληροφορίες θέσης σχετικές με το ατύχημα», αλλά μια συσκευή στο μαχητικό δεν κατέγραψε κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Η Αναμνηστική Αεροπορία, η οποία παρουσίασε την Ημέρα των Βετεράνων, δήλωσε την Τετάρτη ότι συνεχίζει να συνεργάζεται με το NTSB και είναι ευγνώμων για την «επιμέλεια αυτής της υπηρεσίας στην εξέταση οτιδήποτε θα μπορούσε να ήταν ένας παράγοντας που προκάλεσε το ατύχημα». Η ομάδα είπε ότι δεν μπορεί να κάνει εικασίες για την αιτία της συντριβής.

Η Αναμνηστική Πολεμική Αεροπορία είχε προηγουμένως ταυτοποιήσει τα θύματα ως: Terry Barker, Craig Hutain, Kevin “K5” Michels, Dan Ragan, Leonard “Len” Root και Curt Rowe.

Όλοι οι άνδρες ήταν εθελοντές που είχαν περάσει από μια αυστηρή διαδικασία καταγραφής ωρών και πτήσεων εκπαίδευσης και είχαν ελεγχθεί προσεκτικά, δήλωσε ο Χανκ Κόουτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Commemorative Air Force, μετά τη συντριβή.

Ο Κοξ είπε ότι τα αεροπλάνα πετούσαν από έμπειρους πιλότους και ότι είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι ο πιλότος του μικρότερου, πιο ευέλικτου μαχητικού δεν είδε το βομβαρδιστικό. Είπε ότι η κατανόηση του πώς συνέβη αυτό θα είναι μια κεντρική πρόκληση για τους ερευνητές.

«Τι συνέβη όταν δύο πιλότοι αυτού του επιπέδου δεξιοτήτων κατέληξαν στον ίδιο εναέριο χώρο την ίδια στιγμή;» δήλωσε ο Cox, ο ιδρυτής της Safety Operating Systems, η οποία βοηθά μικρότερες αεροπορικές εταιρείες και εταιρικές υπηρεσίες πτήσεων σε όλο τον κόσμο με τον προγραμματισμό ασφάλειας.

Η σύγκρουση της αεροπορικής έκθεσης ήρθε τρία χρόνια μετά τη συντριβή ενός βομβαρδιστικού στο Κονέκτικατ που σκότωσε επτά, και εν μέσω συνεχιζόμενης ανησυχίας για την ασφάλεια των εκπομπών με παλαιότερα πολεμικά αεροσκάφη.

Το B-17, ακρογωνιαίος λίθος της αεροπορικής δύναμης των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, είναι ένα τεράστιο τετρακινητήριο βομβαρδιστικό που χρησιμοποιήθηκε σε επιδρομές κατά τη διάρκεια της ημέρας κατά της Γερμανίας. Το Kingcobra, ένα μαχητικό των ΗΠΑ, χρησιμοποιήθηκε κυρίως από τις σοβιετικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του πολέμου. Τα περισσότερα B-17 διαλύθηκαν στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μόνο λίγα έχουν απομείνει σήμερα, τα οποία παρουσιάζονται σε μεγάλο βαθμό σε μουσεία και αεροπορικές εκθέσεις, σύμφωνα με την Boeing.

Δείτε επίσης: Ντάλας: Έξι νεκροί από σύγκρουση δύο στρατιωτικών αεροσκαφών σε αεροπορική επίδειξη

Loading

Play