Στην Μαδρίτη, ο Ρομπέρτο Γκαρίδο, αντιπρόσωπος της Renault, βλέπει τις πωλήσεις να πέφτουν από τον Ιανουάριο. Η Ισπανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιβράδυνση της οικονομίας της εξαιτίας της παγκόσμιας αβεβαιότητας και της εγχώριας πολιτικής αστάθειας που φρενάρει οποιαδήποτε εις βάθος μεταρρύθμιση.
Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Renault έχουν μειωθεί κατά 30% από τις αρχές του έτους, λέει, και όλες οι μη επείγουσες επενδύσεις της αντιπροσωπείας του έχουν παγώσει.
Με την επιστροφή της ανάπτυξης το 2013, ο κλάδος του αυτοκινήτου ισοφάρισε γρήγορα τις απώλειες των ετών της οικονομικής κρίσης. Ομως το κέρδος εξανεμίσθηκε. Η απουσία μίας σταθερής κυβέρνησης σε μία χώρα που καλείται στις κάλπες για τέταρτη φορά σε τέσσερα χρόνια, αλλά και η έλλειψη ξεκάθαρων κανόνων για τον κλάδο του αυτοκίνητου και για τα όρια των επιτρεπόμενων εκπομπών αποπροσανατολίζει τους αγοραστές, λέει ο Ρομπέρτο Γκαρίδο.
«Οι πολιτικοί λένε τα πάντα και τα αντίθετά τους για το ντίζελ, τη βενζίνη, τη ρύπανση ή τους πεζόδρομους στις μεγάλες πόλεις…Αποτέλεσμα, οι άνθρωποι δεν ξέρουν τι να κάνουν, τι αυτοκίνητο να αγοράσουν, και αναβάλλουν τις αγορές τους», λέει ελπίζοντας σε λίγο μεγαλύτερη σαφήνεια μετά τις εκλογές της Κυριακής.
Συνολικά, στην Ισπανία, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 6% του δέκα πρώτους μήνες του χρόνου και λίγο περισσότερο από 12% σε ό,τι αφορά τις αγορές ιδιωτών, σύμφωνα με την ένωση κατασκευαστών ANFAC.
Η κυβέρνηση και η Τράπεζα της Ισπανίας αναθεώρησαν πρόσφατα επί τα χείρω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη ΑΕΠ του 2019, στο 2,1% και στο 2% αντίστοιχα, την ώρα που κατά την περίοδο 2015-2017, η Ισπανία βρισκόταν περί το 3% ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης.