Πρόταση για την καθιέρωση μιας κοινής λύσης φόρτισης για κάθε σχετική ηλεκτρονική συσκευή έκανε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σημαντικό βήμα για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού και φυσικά της ταλαιπωρίας που προκαλεί σε πάμπολλους καταναλωτές η ύπαρξη διαφορετικών και κυρίως, ασύμβατων φορτιστών για τις ηλεκτρονικές συσκευές, πραγματοποίησε σήμερα η Κομισιόν.
Προϊόν της πολυετούς συνεργασίας με τη βιομηχανία στο πλαίσιο της εθελοντικής προσέγγισης, είναι η μείωση του αριθμού των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από τριάντα είδη σε τρία κατά την τελευταία δεκαετία. Δυστυχώς, αυτή η μείωση δεν έχει επιφέρει μέχρι τώρα πλήρη επίλυση του προβλήματος αλλά μέσω της σημερινής πρότασης για την αναθεώρηση της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν.
Ειδικότερα, η USB-C θα καταστεί η πρότυπη κοινή θύρα για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός. Με τον τρόπο αυτό, οι καταναλωτές θα μπορούν να φορτίζουν τις συσκευές τους με τον ίδιο φορτιστή , ανεξαρτήτως μάρκας.
Στην πρόταση συμπεριλαμβάνεται και ο διαχωρισμός πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν νέα ηλεκτρονική συσκευή χωρίς νέο φορτιστή στο πακέτο. Με τον τρόπο αυτό, θα περιοριστεί ο αριθμός των αχρείαστων συσκεύων που αγοράζονται ή μένουν αχρησιμοποίητοι.
Τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να διευκολύνουν τους καταναλωτές και να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που παράγεται από την κατασκεύη και απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Αυτή η μείωση εκτιμάται ότι θα περιορίσει την ποσότητα των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά σχεδόν χίλιους τόνους ετησίως.
Η πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με τη νομοθετική διαδικασία της συναπόφασης. Μια μεταβατική περίοδος του ενός έτους από την ημερομηνία θέσπισης της οδηγίας, θα δώσει στον κλάδο αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί πριν ξεκινήσει να εφαρμόζεται.
Για να υπάρξει κοινός φορτιστής, χρειάζεται πλήρη διαλειτουργικότητα και στις δύο πλευρές του καλωδίου: στην ηλεκτρονική συσκευή και στο εξωτερικό τροφοδοτικό. Η διαλειτουργικότητα από την πλευρά της συσκευής, η οποία είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση, θα γίνει πραγματικότητα με τη σημερινή πρόταση. Η διαλειτουργικότητα του εξωτερικού τροφοδοτικού θα ρυθμιστεί με αναθεώρηση του κανονισμού της Επιτροπής για τον οικολογικό σχεδιασμό, η οποία θα δρομολογηθεί μέσα στο 2021. Με αυτόν τον τρόπο, η έναρξη της ισχύος της θα ευθυγραμμιστεί με αυτήν της σημερινής πρότασης.
Δείτε επίσης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 60%-68% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης
- Ο Μέσι αντιτίθεται στην υποψηφιότητα του Τσάβι για την Ιντερ Μαϊάμι
- Αχτσιόγλου: Μείωση του εισοδήματος των πολιτών και αύξηση των φόρων
- Πατέρας από τις ΗΠΑ σκηνοθέτησε τον θάνατό του και τώρα αρνείται να αποκαλύψει την τοποθεσία του
- Κυβερνοασφάλεια: Στρατηγικός Συντονισμός για την Ασφάλεια Όλων
- Σημαντική πολιτική εξέλιξη: Η παραίτηση του πολιτικού διευθυντή του ΥΠΕΞ εγείρει ερωτήματα
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr
©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ